frati calvinisti

Bine ati venit pe acest blog.

Inainte sa cititi orice altceva, va rog sa cititi articolul Regulile blogului si scopul acestuia, iar daca nu stiti ce este calvinismul si vreti sa intelegeti mai bine despre ce anume este acest blog si cui se adreseaza el, cititi si articolul De ce sunt calvinistii asa de exclusivisti?

Va multumesc ca ati ales sa intrati pe acest blog care are ca scop promovarea adevaratului calvinism in Romania si informarea corecta a miscarii evanghelice din Romania asupra a ceea ce este de fapt calvinsimul si totodata asupra a ceea ce nu este calvinismul, adica hipercalvinism. Majoritatea ideilor gresite despre calvinism vin din identificarea gresita cu hipercalvinismul, care a facut mai mult rau imaginii sale decat toti arminienii adunati la un loc.

Va invitam sa ne unim fortele in a prezenta adevarul glorios al Domnului nostru intr-un mod logic si coerent si sa Il glorificam pe El prin a proteja si proclama cu putere adevaruri vechi, neschimbatoare si pentru care nu putini oameni au murit.

Vreau sa incercam impreuna sa facem o baza de date, ca sa stim unii de altii si astfel sa ne incurajam si sa ne sustinem reciproc. In aceasta baza de date as vrea sa strangem toate resursele calviniste in romana si in  engleza, pentru ca sunt multi care au resurse si nu le impart, si altii, ca mine, care au mare nevoie de resurse si nu stiu de unde sa faca rost.🙂

In mare, aceasta prima postare trebuie sa va dea doar o idee despre ce este vorba, si de aceea incerc sa nu il fac prea lung. Va rog promovati acest blog la cei pe care ii stiti ca fiind calvinisti si care au nevoie de ajutor, sau care pot sa ofere ajutor. Va rog in Numele Domnului Isus sa nu considerati adevarul ca ceva ieftin si care merita jerfit pe altarul popularitatii. Sa nu ramaneti in anonimat nerecunoscand teologia pe care o indragiti. „Mai bine sa sufar eu din cauza adevarului decat sa sufere adevarul din cauza mea.” – acesta sa ne fie motto-ul.

Sa ne ajute Domnul si, daca este voia Sa suverana, fie ca acest blog sa fie un ajutor pentru mucuri care inca fumega, dar si pentru Apolo din vremurile noastre.

Published in: on Octombrie 25, 2008 at 10:49 pm  Comments (14)  

The URI to TrackBack this entry is: https://calvinisti.wordpress.com/2008/10/25/hello-world/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 comentariiLasă un comentariu

  1. Sooo ! Cîţi calvinişti ai trezit pînă acum ? Pe sistemul „proletari din toate ţările, uniţi-vă!”, pe cîţi ai trezit la îngusta ta partidă comică ?

  2. calvinlutherzwinglimelanchton:

    „Batjocoritorul cauta intelepciunea si n-o gaseste; dar pentru omul priceput, cunoasterea este lucru usor.”

    „Cine dispretuieste pe aproapele sau pacatuieste..”

    „Orice inima ingamfata este o uraciune inaintea DOMNULUI; hotarat, ea nu va fi socotita nevinovata.”

    (Proverbe 14:6, 21a; 16:5)

    Chiar daca ai avea dreptate teologic (ceea ce nu e cazul), atitudinea pe care o ai te descalifica TOTAL. Iti sugerez sa te opresti si sa-ti cercetezi in mod serios inima. „Daca vezi un om care se crede intelept, poti sa ai mai multa nadejde pentru un nebun decat pentru el.” (Proverbe 26:12) 1Petru 3:15 si Galateni 6:1 ti-ar fi aratat cum sa raspunzi unui frate care consideri ca greseste in ceva. Nu de la Cristos ai invatat sa te porti cu atata aroganta, si nu din Biblie. E cazul sa te cercetezi. Demonii au o teologie mult mai corecta decat a ta, dar ce folos… apartin iadului! O teologie CORECTA (ceea ce a ta inca nu s-a dovedit a fi) dar sustinuta cu mandrie si dispret la adresa altora arata ca inima celui care o sustine este departe de Dumnezeu, orice ar crede el.

    Nu am nici o intentie sa continui o disputa. S-a spus suficent pentru cine e sincer si vrea sa se smereasca inaintea lui Dumnezeu. „Nu mustra pe cel batjocoritor, ca sa nu te urasca; mustra pe cel intelept si el te va iubi.” (Proverbe 9:8) Reactia ta va arata din care grup faci parte.

  3. N-am ales eu sa intru pe acest blog ci Domnul!!!😉

    Ma bucur pentru acest blog… O sa-l adaug la Blogroll-ul meu!!!

  4. Soli Deo Gloria!

  5. Hi Madalin

    mi-ar placea sa mai scrii (si cind spun asta ma gindesc cum sa scriu ca sa nu te flatez, probabil ai auzit si tu ca Paul Washer spune ca asta e pacat si cred ca e biblic, asa ca imi pare ok ce am scris)
    Daca se primesc si „cereri” despre ce sa scrii🙂 :
    -calvinism, bineinteles
    -Washer (m-a pus de multe ori pe ginduri, mai ales cu „shocking-video” de pe youtube) si stiu ca nu e nici o contradictie aici
    -puritani

    Chiar azi am citit un articol care mie mi-a folosit mult: Practical Wisdom For Calvinists (poate foloseste si altora)
    E de aici: http://www.gracegems.org/SERMONS2/practical_wisdom_for_calvinists.htm

    Greetings in Him,
    Cristi Gruita

  6. salut bila ma bukur k ai ales calea cea dreapta

  7. ce mai sti de ceilalti colegi de liceu eu unu nimik mi e dor de acele clipe .sal prietene

  8. adresa mea de email e dascaluc99 si tot acel sir de aront yahoo.com

  9. Buna ziua ! Sper ca nu deranjez, vreau sa pun o intrebare celor in cauza (calvinistilor). Am o foarte mare problema, vreau sa ma casatoresc iar cel care ar urma sa-mi fie nas este reformat – calvinist . Noi , mirii , suntem Crestini -ortodoxi. Intrebarea mea este daca stie cineva sa-mi explice daca a fii reformat-calvinist este acelasi lucru cu a fii protestant. Am nevoie de informatia asta deoarece biserica crestina- ortodoxa interzice ca nasi sa fie protestanti. astept respuns . Multumesc !

    • Buna Cora. felicitari pentru viitoarea nunta, ce sa zic casa de piatra. Nu ma deranjeaza deloc intrebarea ta si ma bucur sa iti raspund la ea. Nasul tau nu are voie sa iti fie nas comform traditiei Ortodoxe si protestant inseamna reformat. Acum Ortodoxii nu sunt de acord nu doar cu protestantii ci si cu neoprotestantii(baptisiti, penticostali, crestini dupa evanghelie,etc) de fapt nici cu catolicii. In mare ceea ce vrea sa iti spuna preotul era ca nasul trebuie sa fie ortodox.

      Acum vreau totusi sa fac unele clarificari. Site-ul asta nu este despre biserica reformata traditionala. Nu este vorba de reformatii istorici, care au ca simbol paharul si au preoti si parorhi la fel ca toti ceilalti. Sa fi calvinist nu inseamna sa fi reformat fie lutheran fie prezbiterian, ci a crede in acele doctrine redescoperite de Calvin, dar pretioase bisericii din primul secol pana azi. Daca o sa te uiti mai atenta pe site vei descoperii ce inseamna sa fi calvinsit. Acum sincer cred ca nu asta e cel mai important lucru pt tine. As vrea sa te intreb daca esti nascuta din nou? Daca intradevar ai avut o intalnire cu Dumnezeu care te-a impactat atat de mult incat lucrurile pe care inainte le urai(Biblia, rugaciunea, postul, etc) acum le iubesti si lucrurile pe care inainte le iubeai(minciuna, batjocuria, mandria, etc) acum le urasti? S-ar putea sa ai parte de o casnicie fericita si toate sa iti mearga bine in viata, desi sunt tot mai rare cazurile, dar si de ar fi asa esti pregatita sa te intalnesti cu Dumnezeu la sfarsitul vietii tale? Vrea sa te rog sa te uiti la un filmulet scurt si sa meditezi la mesajul lui(http://www.youtube.com/watch?v=5vzlavHSPqc ) si apoi daca vrei am sa iti recomand si o predica despre casatorie(http://www.resursecrestine.ro/count.php?id=4736&tabel=predicimp3 trebuie sa o descarci de aici) care pe mine ca nou casatorit ma ajutat mult. Doamne ajuta!

      • am sa te contrazic putin, am vb cu un dascal si mi-a zis ca daca nasul meu ar fii orice in afara de protestant ar putea sa -mi fie nas la nunta dar cu conditia ca inaintea slujbei de casatorie sa se mai fac inca o slujba special pt nasi..pt dezlegarea lor numai pt acea zi. nu am inteles nici eu foarte bine…oricum ideea este ca o solutie ar fii acesta slujba de dezlegare dar numai in cazul in care persoana in speta nu este protestanta. maine am sa ma duc sa vb cu un preot sa ma lamuresc mai bine. Multumesc oricum pt raspuns. cat despre intrebarile tale..nu prea le inteleg..nu am urat niciodata biblia sau rugaciunea. Sunt o persoana cu minte deschisa si nu am sa judec niciodata pe cineva pt religia sa chiar daca este diferita de a mea. Dar nici nu am sa accepta vre-o data ca cineva sa-mi jigneasca credinta in orice as crede eu.

  10. Am lansat blogul Max Lucado Romania. http://maxlucadoromania.wordpress.com/. Articole in limba romana, devotionale zilnice, saptamanale, video si in curand multe altele.
    Sunteti interesat sa facem schimb de linkuri? Daca da, va rugam sa ne anuntati. Dumnezeu sa va binecuvanteze!
    Echipa Max Lucado Romania.

  11. In afara subiectului😦

    Daca credeti ca blogul Romaniaevanghelica reprezinta o rusine pentru evanghelici si nu numai, luati atitudine.

    Popularizati Romania Evanghelica cu linkul: http://rominiaevanghelica.blogspot.com/

    Ideea este a unui blog care isi respecta denumirea fara a fi folosit pentru “meciuri” personale.

    Multumesc ca imi dati voie sa fac cunoscut acest mesaj cititorilor blogului dvs.

  12. Stiri Crestine.ro susține misionarii și organizațiile de misiune în mod special cele din Romania. Am ales săptămânal să prezentăm câte un misionar român, să îi sprijinim în rugăciune și să îi întrebam de nevoile lor financiare sau de altă natura, și cât avem posibilitatea să îi susținem. Vreau să vă provoc și pe voi cititorii site-ului să vă alăturați echipei Stiri Crestine.ro și să luptăm în linia a două spijinind misionarii noștri.

    Rog pe cei care dețin bloguri și site-uri să ne susțină afisând banner-ul care l-am pregatit pentru acest proiect, și dacă se poate să posteze informațiile care le postam noi despre misionari.

    Codul pentru bannere il gasiti aici! Bannerul se va schimba în fiecare săptămână în mod automat.

    Daca veti posta un bannerul site-ul/blog-ul dvs. va aparea pe prima pagina a site-ul nostru http://www.stiricrestine.ro la rubrica: Ne sustin! Lasati-ne un mesaj daca ati afisat bannerul.


Lasă un răspuns

