De ce sunt calvinistii asa de exclusivisti? Si ce este de fapt calvinismul?

As vrea sa raspund la aceste intrebari prin 2 materiale video care sa explice mai bine decat as putea eu ce este calvinismul si de ce calvinistii sunt asa de negativisti sau exclusivisti.

As vrea in continuare sa mai spun si eu ceva despre „Doctrinele Harului” si sa incerc cum pot eu mai bine sa depun marturie pentru ele si pentru veridicitatea lor biblica.

Am gasit, de cand am inceput sa caut sa inteleg ceea ce invata Biblia cu adevarat, sute si mii de versete care invata despre suveranitatea lui Dumnezeu (baza teologica a calvinismului si atributul pe care se bazeaza intreaga teologie a lui Calvin). Intradevar am gasit si versete care aruncau o umbra de indoiala asupra lor si fiind in cumpana nu stiam ce sa aleg. Am ajuns intr-un impas. Depindea de mine sa aleg pe care le cred. Puteam sa fac o statistica, sa vad care sunt mai multe si sa aleg sa le cred pe acelea, dar atunci acceptam ceva ce nu cred nici in ruptul capului, si anume ca Biblia se contrazice singura. Deci iata-ma intr-un nou impas. Si atunci am gasit rezolvarea. Am incercat sa le explic pe unele in functie de celelalte. Adica versetele care sustineau vointa libera ( pe care eu o adoram si mi se parea o crima sa o respingi) deveneau fundatia mea, si cele ce vorbeau despre suveranitatea lui Dumnezeu trebuiau explicate prin lupa lor, sau in functie de ele. Unele am reusit sa le explic in acest fel, dar unele, ca Romani 8 si 9, Efeseni-intreaga carte, Ioan 6, 8 si 10, nu puteam sa le explic in acest fel fara sa ma fac vinovat de violarea constiintei, adica sa imi dau seama ca de fapt ele nu invata aia, ci eu fortez nota doar ca teologia mea sa fie coerenta. Ideea era ca eu cautam sa armonizez invatatura Bibliei, nu sa ma mint singur. Atunci am inceput sa fac invers: sa pun baza suveranitatea lui Dumnezeu si sa explic versetele contradictorii in functie de ea, si stiti care e surpriza? Nu am mai intampinat aceleasi probleme. Acum dupa aproape 3 ani de cand sunt reformat nu am nici o contradictie in Biblie in privinta acestor doctrine si „pot dormi linistit”.

Va sfatuiesc sa faceti acelasi lucru. Nici nu va inchipuiti cat de mult conteaza sa fi empatic (sa te pui in locul celuilalt) si sa gandesti ca un calvinist. Faceti un exercitiu mental si inchipuiti-va ca sunteti si voi reformati si priviti o data Scriptura prin ochii nostri si vedeti daca nu cumva lucrurile incep sa se armonizeze, daca nu se aprind beculete si nu incepe parca tot mai mult sa aiba sens Cuvantul Domnului.

Acum vreau sa va pun la dispozitie o explicatie mult mai pertinenta pentru cei mai studiosi, si anume ceea ce inseamna de fapt credinta refomata.   John Calvin (1507-1564) a fost un francez care, prin propriile sale studii ale Scripturii si prin citirea tratatelor lui Luther precum si a altor reformatori, a fost convertit la credinta „evanghelica”. La fel ca Luther, Calvin a fost nelinistit de starea sufletului sau. Cum poate un pacatos sa fie acceptat inaintea unui Dumnezeu pur si sfant care nu poate tolera pacatul si care ne-a spus ca a pregatit un loc de chin vesnic? „Doar iubeste-L pe Domnul”, i-au spus lui Calvin. „Sa-L iubesc?” a intrebat el. „Cum poti iubi un Dumnezeu care incontinuu te ameninta cu degetul, asteptand sa-ti alunece piciorul?” Dar apoi invatatul francez a facut o descoperire minunata, foarte asemanatoare cu cea a lui Luther si datorata nu in mica masura scrierilor acestui mare reformator. Biblia declara ca crestinii sunt indreptatiti prin credinta in Hristos si nu prin vreun lucru facut de acestia. Descoperirea l-a revolutionat pe acest timid francez si l-a transformat treptat intr-o influenta majora asupra lumii occidentale. Dar ce a invatat Calvin de a provocat asa o revolutie in zilele sale? Sau Edwards, sau Whitefield pe vremea lor? Ce l-a facut pe Charles Spurgeon un evanghelist atat de uimitor si a lansat miscarea misionara moderna prin William Carey, Hudson Taylor, David Livingstone, si John Patton? Ce a provocat Marea Trezire si Renasterea Evanghelica in Marea Britanie si in Europa? Si de ce credem ca aceste idei, care nu sunt nimic altceva decat invataturile Bibliei, ar putea provoca o noua revolutie sau reforma in gandirea si in viata din zilele noastre? Mai intai, credintele de baza. Continuarea la: http://www.rcrwebsite.com/cgi-bin/fcp.pl?words=reformata&wt=be&bl=or&d=/reformedfaith.htm

Published in: on Noiembrie 20, 2008 at 10:43 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://calvinisti.wordpress.com/2008/11/20/de-ce-sunt-calvinistii-asa-de-exclusivisti-si-ce-este-de-fapt-calvinismul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Imi place atitudinea lui Driscol… Fie ca Dumnezeu sa ne dea dragoste si rabdare pentru fratii nostri care inca nu cred in doctrinele reformate. Doar faptul ca intelegem aceste doctrine este un har de la Dumnezeu, si astfel ar trebuie sa fim smeriti… Daca ei Il iubesc pe Hristos sunt fratii nostri, sunt o parte din imparatia Lui…

    Sincer cred ca toti crestinii sunt „Calvinisti” chiar daca inca nu stiu acest lucru… Adica cel care se roaga lui Dumnezeu sa mantuiasca, sa lucreze, sa aiba mila de cineva, se roaga ca un Dumnezeul Suveran sa lucreze… Cu alte cuvinte zicem, Doamne eu nu am putere sa salvez, eu sunt slab iar Tu esti Atotputernic, Suveran… Tu daca vrei poti sa schimbi inima omului…

    Orice crestin care se roaga astfel se roaga ca Dumnezeu sa schimbe (fara voia pacatosului) inima unei om care vrea altceva (pacat).

    Anyway… Domnul e bun, si suntem ce suntem datorita harului Sau. Toata glorie este a Lui.


Lasă un răspuns

