Ce este evanghelia?

In Timp ce am vorbit cu multi evanghelici, in special tineri, am realizat ca majoritatea dintre ei nu stiu ce este Evanghelia. Am promis unei colege ca ii voi trimite un material pe aceasta tema si apoi m-am gandit ca ar folosi mai multora sa inteleaga ce este si cum poate fi comunicata Evanghelia in mod corect si eficient. Acesta va fi un articol mai lung cu multe videouri si materiale de la diferiti autori crestini care sa ofere o privire de ansamblu asupra acestei teme.

Vom incepe prin a spune ceea ce Evanghelia nu este. In aceasta scop, postez acest material intitulat ‘Evanghelia lui Satan’ de Arthur Pink gasita pe site-ul : http://www.abaptistvoice.com/Romana/articole/Evanghelia_lui_Satan%5B1%5D.har.htm

Evanghelia lui Satan    de Arthur W. Pink

Satan este un falsificator neintrecut. Asa cum am vazut, Diavolul este acum foarte activ in lucrul sau pe acelasi teren in care Domnul a semanat samanta buna. El cauta sa previna cresterea graului prin semanarea unei alte plante, neghina, care, in aparenta, se aseamana indeaproape cu graul. Intr-un cuvant, printr-un proces de imitare, el are ca scop neutralizarea Cuvantului lui Cristos. Astfel, asa cum Cristos are o Evanghelie, si Satan are o evanghelie, aceasta din urma fiind o imitatie sireata a celei dintai. Asa de bine seamana evanghelia lui Satan cu cealalta, incat multimi de nemantuiti sunt inselati de ea.

La aceasta evanghelie a lui Satan se refera apostolul atunci cand spune galatenilor: „Ma mir ca treceti asa de repede dela Cel ce v-a chemat prin harul lui Cristos, la o alta Evanghelie. Nu doar ca este o alta Evanghelie; dar sunt unii oameni cari va tulbura, si voiesc sa rastoarne Evanghelia lui Cristos” (Galateni 1:6, 7). Aceasta evanghelie falsa se vestea chiar in zilele apostolului, iar un blestem groaznic a fost rostit asupra acelora care o predicau. Apostolul continua: „Dar chiar daca noi insine sau un inger din cer ar veni sa va propovaduiasca o Evanghelie, deosebita de aceea pe care v-am propovaduit-o noi, sa fie anatema” (vs.8). Cu ajutorul lui Dumnezeu vom incerca acum sa expunem, sau, mai bine zis, sa demascam aceasta evanghelie falsa.

Evanghelia lui Satan nu este un sistem de principii revolutionare si nici un program al anarhiei. Nu promoveaza conflictele si razboaiele, ci scopul ei este pacea si unitatea. Nu cauta sa invrajbeasca pe mama impotriva fiicei ei si nici pe tata impotriva fiului sau, ci incurajeaza un spirit de fraternitate in care intreaga rasa umana este privita ca o mare familie. Nu cauta sa tarasca in jos omul firesc, ci sa-l imbunatateasca si sa-l ridice. Promoveaza educarea, cultivarea si apeleaza la „ce este mai bun in noi.” Doreste sa faca din aceasta lume un habitat asa de confortabil si placut, incat sa nu fie simtite nici absenta lui Cristos si nici nevoia de Dumnezeu. Incearca sa-l preocupe pe om asa de mult cu lumea aceasta astfel incat el sa nu mai aibe nici timp, nici inclinatie pentru lumea care va veni. Promoveaza principiile sacrificiului de sine, caritatii si bunavointei, ne invata sa traim pentru binele altora si sa aratam bunatate tuturor. Apeleaza mult la mintea fireasca si este populara in randul maselor fiindca ignora grava realitate ca prin natura lui, omul este o fiinta cazuta, instrainat de viata care vine de la Dumnezeu, mort in greseli, in pacate si avand ca singura nadejde nasterea din nou.

In contrast cu Evanghelia lui Cristos, cea a lui Satan ii invata pe oameni mantuirea prin fapte. Sugereaza in mod repetat justificarea inaintea lui Dumnezeu pe baza meritelor umane. Fraza sa sacra este: „Fii bun si fa binele,” nerecunoscand faptul ca in fire nu locuieste nici un lucru bun. Predica mantuirea pe baza caracterului, inversand ordinea Cuvantului lui Dumnezeu – caracterul este o roada a mantuirii. Variatele sale ramificatii si organizatii sunt nenumarate. Cumpatare, miscarile Reformei, „Ligile socialiste crestine,” societati de cultura etica, „Congrese de pace,” cu toate sunt angajate (poate inconstient) in proclamarea acestei evanghelii a lui Satan – evanghelia mantuirii prin fapte. Gandirea pozitiva il substituie pe Cristos; puritatea sociala in loc de regenerarea individuala; politica si filosofie in loc de doctrina si evlavie. Cultivarea omului vechi este considerata mai practica decat crearea omului nou in Cristos Isus; se cauta pacea universala, dar nu si interventia  si intoarcerea Domnului pacii.

Apostolii lui Satan nu sunt proprietari de baruri sau proxeneti, ci in marea lor majoritate sunt lucratori ordinati. Mii dintre cei care vorbesc de la amvoanele noastre moderne nu mai sunt implicati in prezentarea adevarurilor fundamentale ale credintei crestine ci au respins adevarul si au acordat atentie unei nascociri. In loc sa amplifice enormitatea pacatului si sa arate consecintele sale vesnice, ei il minimizeaza, afirmand ca acesta este doar nestiinta sau absenta binelui. In loc de a-si avertiza ascultatorii sa „fuga de mania viitoare,” ei Il fac pe Dumnezeu mincinos, afirmand ca El este prea iubitor si milostiv sa trimita vreuna din propriile Sale fapturi la chin vesnic.

In loc de a afirma ca „fara varsare de sange nu este iertare,” ei Il prezinta pe Cristos ca pe marele Exemplu, indemnandu-si urmasii sa „calce pe urmele Lui.” Trebuie spus despre ei caci „intrucat n-au cunoscut neprihanirea, pe care o da Dumnezeu, au cautat sa-si puna inainte o neprihanire a lor insisi, si nu s-au supus astfel neprihanirii, pe care o da Dumnezeu” (Romani 10:3). Mesajul lor poate suna foarte plauzibil, iar ei pot parea demni de lauda, dar totusi, despre ei citim astfel: „Oamenii acestia sunt niste apostoli mincinosi, niste lucratori inselatori, cari se prefac in (imita) apostoli ai lui Cristos. Si nu este de mirare, caci chiar Satana se preface intr-un inger de lumina. Nu este mare lucru (ceva de mirat) dar, daca si slujitorii lui se prefac in slujitori ai neprihanirii. Sfarsitul lor va fi dupa faptele lor” (2 Corinteni 11:13-15).

Nu doar ca astazi, sute de biserici nu au un lider care sa declare cu credinciosie tot sfatul lui Dumnezeu si sa prezinte calea Sa de mantuire, ci trebuie sa intampinam si realitatea ca este foarte putin probabil ca oamenii din aceste biserici sa invete ei singuri Adevarul. Altarul familiei, unde se obisnuia sa se citeasca un pasaj din Cuvantul lui Dumnezeu in fiecare zi, acum, chiar si in casele crestinilor obisnuiti este ceva care tine de trecut. Biblia nu este explicata de la amvon si nu este citita din banca. Cerintele acestei epoci ale vitezei sunt asa de numeroase ca majoritatea oamenilor au putin timp si chiar si mai putina inclinatie sa se pregateasca pentru intalnirea lor cu Dumnezeu. De aici, cei mai multi care sunt prea  nepasatori pentru a cerceta ei insisi sunt lasati in voia acelora pe care ii platesc sa cerceteze pentru ei; dintre acestia, multi le tradeaza increderea, studiind si predicand probleme econo-mice si sociale mai degraba decat Profetiile lui Dumnezeu. . .

Dar tu, cititorule, unde te afli? Te afli pe calea „care pare dreapta,” dar care are ca sfarsit moartea, sau esti pe Calea Ingusta care duce la viata? Ai parasit cu adevarat calea cea larga care duce la moarte? A creat dragostea de Cristos ura si oroare pentru tot ce nu-I este placut Lui? Doresti tu ca El sa „imparateasca” peste tine (Luca 19:14)? Te bazezi tu in intregime pe neprihanirea si sangele Lui pentru primirea ta inaintea lui Dumnezeu? . . .

O forma si mai amagitoare a evangheliei lui Satan este sa determine predicatorii sa prezinte jertfa ispasitoare a lui Cristos si apoi sa spuna ascultatorilor lor ca tot ceea ce cere Dumnezeu de la ei este sa „creada in Fiul Sau.” Astfel, mii de suflete nepocaite sunt amagite sa creada ca au fost mantuiti. Dar Cristos a spus: „Eu va spun: nu; ci, daca nu va pocaiti, toti veti pieri la fel” (Luca 13:3). A te „pocai” inseamna a-ti uri pacatul, sa iti para rau ca l-ai comis, sa renunti la el. Acesta este rezultatul lucrarii Duhului care frange inima inaintea lui Dumnezeu. Nimic in afara de o inima franta nu poate avea credinta mantuitoare in Domnul Isus Cristos.

Repet, mii sunt inselati in presupunerea ca ei l-au „acceptat pe Cristos” ca „Mantuitor personal” dar nu L-au primit intai ca si DOMN. Fiul lui Dumnezeu nu a venit sa mantuiasca oamenii in pacatele lor, ci „de pacatele lor” (Matei 1:21). A fi mantuit de pacat inseamna a fi mantuit de ignoranta si dispretul fata de autoritatea lui Dumnezeu, inseamna abandonarea cursul propriei tale vointe si placeri, inseamna sa „ne lasam de caile noastre” (Isaia 55:7). Inseamna predarea in fata autoritatii lui Dumnezeu, cedarea in fata stapanirii Sale, lepadarea de sine pentru a fi condusi de El. Acela care nu a luat niciodata „jugul” lui Cristos asupra lui, care nu cauta cu adevarat si cu sarguinta sa-I fi placut Lui in toate detaliile vietii sale, dar care totusi presupune ca se „bazeaza pe lucrarea desavarsita a lui Cristos” este inselat de Diavolul.

In capitolul sapte din Matei, exista doua pasaje care ne redau rezultatele aproximative atat a Evangheliei lui Cristos, cat si a imitatiei Diavolului. Primul, in versetele 13,14: „Intrati pe poarta cea stramta. Caci larga este poarta, lata este calea care duce la pierzare, si multi sunt cei ce intra pe ea. Dar stramta este poarta, ingusta este calea care duce la viata, si putini sunt cei ce o afla.” Al doilea in versetele 22 si 23: „Multi Imi vor zice in ziua aceea: ,Doamne, Doamne! N-am proorocit (predicat) noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?’ Atunci le voi spune curat: ,Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va dela Mine, voi toti cari lucrati faradelege.’” Da, cititorule, este posibil sa lucram in Numele lui Cristos, si chiar sa predicam in Numele Lui, si desi lumea ne cunoaste si biserica ne cunoaste, totusi sa fim necunoscuti pentru Domnul! Cat de necesar este, deci, sa vedem unde ne aflam cu adevarat; sa ne cercetam pe noi insine sa vedem daca suntem in credinta; sa ne punem sub lumina Cuvintului lui Dumnezeu, sa vedem daca nu cumva suntem inselati de subtilul nostru dusman; sa aflam daca ne zidim casa pe nisip, sau ea este ridicata pe stanca numita Isus Cristos. Fie ca Duhul Sfant sa ne cerceteze inimile, sa ne franga vointele, sa nimiceasca vrajmasia noastra fata de Dumnezeu, sa lucreze in noi o pocainta adevarata si adanca si sa ne indrepte privirile spre Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii.

De asemenea ea nu este evanghelia prosperitatii care nu este de fapt nici o evanghelie, si de aceea nici nu ar trebui tratata aici pe larg ci doar voi pune un video pe tema asta:


Deci ce este de fapt Evanghelia, daca am inteles ce nu este ea?


Raspunsuri de la diferiti predicatori pe care eu cred ca se merita sa ii asculti:


– Piper


Matt Chandler

C.J. Mahaney


R.C. Sproul

Paul Washer

Aici marturia sotiei:

Esti tu sigur ca ai crezut Evanghelia si nu o caricatura a ei? Esti tu sigur ca ai viata vesnica si nu ai fost inselat de diavol?

Testeaza-te!!!


Incheiere: Vreau sa va incurajez dupa ce ati ascultat sau citit acest articol. Nu vreau sa credeti ca este atat de complicat sau atat de  greu incat ar fi mai bine sa nu iti bati capul cu Evanghelia. De aceea vreau sa va incurajez sa predicati evanghelia din cel putin 3 motive:

1. Dumnezeu porunceste asta. Matei capitolul 28: 19,20.          Faptele apostolilor capitolul 17:30

2. Asta ii aduce cel mai mult glorie lui Dumnezeu. In Evanghelie este revelata natura Sa minunata.

Din nou Piper:

3. Acesta este cel mai bun lucru pe care il puteti face pt crestini dar in special pt necrestini.

Aici va trimit din nou la Piper:

Cum sa comunici evanghelia intr-un mod eficient?

In continuare voi pune si un material despre grozavia inselarii in privinta Evangheliei, luat de pe site-ul urmator: http://www.abaptistvoice.com/Romana/articole/murind%20inselat.ev.htm

Murind inselat de Milburn Cockrell

Multi oameni se tin de obiceiurile lor rele pana cand Satan ii taraste in mormantul lor.

„Nu orisicine-Mi zice: ,Doamne, Doamne!’ va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri.  Multi Imi vor zice in ziua aceea: ,Doamne, Doamne! N-am proorocit noi in Numele Tau?  N-am scos noi draci in Numele Tau?  Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?’  Atunci le voi spune curat: ,Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege’” (Matei 7:21-23).

In versetele dinaintea acestui text, Cristos ne avertizeaza cu privire la profetii falsi (Matei 7:15-20).  Exista o legatura intre textul meu si versetele precedente.  Un profet fals spune minciuni pretinzand ca spune adevarul.  El predica mantuirea prin faptele bune, botezul cu apa, membralitatea intr-o biserica, semnarea unui cartonas dupa luarea unei decizii, staruinta si rugaciunile pline de sentiment.  Acesti falsi profeti sunt urmati de milioane de oameni spre ruina lor vesnica.

Omul, prin natura sa, este o fiinta religioasa.  Nu conteaza cat de sarac poate fi in cunoastere si grad de civilizatie, el in general se gaseste in posesia unui crez, a unui altar si a unui dumnezeu.  Mii si mii de asemenea oameni religiosi au fost indusi in eroare de profetii falsi.  Ei sunt religiosi, dar pierduti, pentru ca religia nu inseamna regenerare, si a marturisi ca esti mantuit nu este acelasi lucru cu a fi mantuit.  Multi se asteapta sa mearga in ceruri si vor fi dezamagiti.  Un om poate sa mearga in iad trecand aproape de portile cerului.

A spune, dar a nu face

Nu orisicine-Mi zice: ,Doamne, Doamne’ va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri” (Matei 7:21).  Aceste cuvinte implica faptul ca aceia care nu Il recunosc pe Cristos ca Domn si Invatator nu pot fi nici macar considerati ca fiind pe calea catre cer.  Chiar unii dintre cei care il recunosc pe Cristos ca Invatator si Salvator vor fi exclusi din Imparatia cerurilor, fiindca niciodata nu au experimentat harul lui Dumnezeu in vietile lor.  Doar aceia care cu adevarat fac voia Tatalui vor fi in final mantuiti pentru vecie.

Cineva poate dori sa fie considerat crestin, sa fie acceptat printre oameni ca urmas a lui Cristos, si totusi sa nu aiba dragoste reala pentru Cristos si cauza Sa.  Ascultarea ceruta aici nu este doar supunerea vizibila fata de legea lui Dumnezeu, nici nu este simpla supunere fata de randuielile Evangheliei.  Credinta in Cristos pentru viata si mantuire este sursa intregii ascultari adevarate fara de care nimic nu este primit de Dumnezeu.  Isus Cristos a spus: ,,Voia Tatalui meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede in El, sa aiba viata vesnica; si Eu il voi invia in ziua de apoi” (Ioan 6:40).  1 Ioan 3:23 spune: „Si porunca Lui este sa credem in Numele Fiului Sau Isus Cristos.” Marturisirea nu inlocuieste ascultarea.  Anticristul spune: „Doamne, Doamne.”  Ipocritii spun: „Doamne, Doamne.”  A-L numi pe Cristos Domn, dar ignorand vointa Sa, inseamna a-ti bate joc de El (Luca 6:46).  Datorita credintei in El si a dragostei pentru El, noi trebuie sa facem ceea ce El ne cere si sa ascultam poruncile Lui.  Tot ce e in afara voii lui Dumnezeu, nu este decat „Doamne, Doamne”.  Tit 1:16 spune: „Ei se lauda caci cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Il tagaduiesc, caci sunt o scarba: nesupusi, si netrebnici pentru orice fapta buna.” Fie ca noi sa ne ferim de o marturisire de credinta formala in Cristos.  Sa nu isi imagineze cineva ca zideste pe temelia incercata pentru ca aude cuvintele lui Cristos, dar nu se supune lor.  Evrei 5:9 ne spune ca Isus Cristos este „pentru toti cei ce-L asculta, urzitorul unei mantuiri vesnice”.

Scuzele ipocritilor

„Multi Imi vor zice in ziua aceea: ,Doamne, Doamne!  N-am proorocit noi in Numele Tau?  N-am scos noi draci in Numele Tau?  Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?’” (Matei 7:22).

Ce inseamna „in ziua aceea”?  Cu siguranta inseamna Ziua Judecatii cand oamenii vor sta in fata lui Cristos, Judecatorul cel drept al intregului pamant.  Acest text afirma clar ca Isus Cristos isi rezerva dreptul de a fi judecatorul celor vii si celor morti.  El este viitorul judecator al lumii; „in ziua aceea”, cand mormintele se vor deschide si oamenii vor sta inaintea lui Dumnezeu,  „in ziua aceea”, cand dispretuitul Galilean va aparea in toata gloria Sa pe marele tron alb –  Ziua Judecatii este ziua spre care toate celelalte zile au indicat, al carei soare nu mai apune, si al carei eveniment nu va mai fi niciodata inversat sau uitat – „in ziua aceea”, cand cartile sunt deschise inaintea scaunului de judecata, cand orice plangere si orice murmur sunt reduse la tacere si orice scuza este alungata.  Toate celelalte zile sunt nimic in comparatie cu aceasta zi!

Unii din cei ce au murit inselati vor invoca faptul ca ei au proorocit in Numele lui Cristos: „Multi Imi vor zice in ziua aceea: ,Doamne, Doamne!  N-am proorocit noi in Numele Tau?’” Acei asa-zisi crestini vor vorbi despre un eveniment istoric din trecut.  A prooroci inseamna fie sa prezici viitorul, fie sa predici Cuvantul in public (Romani 12:6; 1 Corinteni 13:9; 14:1-5).  Ei se prefac ca predica in Numele lui Isus si ca au autoritate de la El.  Isus Cristos a spus in Apocalipsa 2:2 despre „cei ce zic ca sunt apostoli si nu sunt”. Corintenilor, apostolul Pavel le scrie: „Oamenii acestia sunt niste apostoli mincinosi, niste lucratori inselatori, care se prefac in apostoli ai lui Cristos.  Si nu este de mirare, caci chiar Satana se preface intr-un inger de lumina.  Nu este mare lucru dar, daca si slujitorii lui se prefac in slujitori ai neprihanirii.  Sfarsitul lor va fi dupa faptele lor” (2 Corinteni 11:13-15).

Poate un om sa prooroceasca si sa fie un prooroc fals?  Balaam si Caiafa, ambii au rostit proorocii adevarate, dar nici unul dintre acesti doi oameni nu a experimentat harul.  Este posibil pentru un om sa spuna adevarul in timp ce traieste o minciuna.  Cineva poate sustine adevarul in nedreptate, fiind un prooroc fals.  Este posibil ca un om sa fie predicator, sa aiba talent ca orator, sa dea sfaturi bune, sa aiba oarecare succes exterior, sa scrie carti bune, sa se roage rugaciuni lungi, sa pastoreasca vreo biserica, sa tina servicii de „trezire”, si inca sa fie „plin de fiere amara, si in lanturile faradelegii” (Fapte 8:23).  El poate pretinde ca-i ajuta pe altii pe calea catre cer, dar el nu ajunge acolo.  Potrivit lui Isus Cristos, mii de asemenea oameni vor muri inselati.

Altii vor pretinde ca au fost exorcisti: „N-am scos noi draci in Numele Tau?” Au existat oameni care in timpul Noului Testament, scoteau draci, dar nu Il urmau pe Cristos (Marcu 9:38) si nu aveau credinta in Cristos (Matei 12:27).  Acesti oameni foloseau numele lui Cristos in formule de exorcizare (Fapte 19:13-14).  Un om poate scoate un demon, fiind el insusi un demon care va fi aruncat in iazul de foc.  Si Iuda ar fi putut scoate draci in numele lui Cristos.

Altii vor pretinde ca au facut multe minuni: „N-am facut noi multe minuni in Numele Tau?” Ei vor spune in fata scaunului de judecata al lui Dumnezeu: „Noi am vorbit in limbi, am mutat munti, am baut otrava si am vindecat tot felul de boli.  Noi am scris comentarii despre cartile Bibliei.  Noi i-am ajutat pe saracii si nevoiasii lumii.  Noi am promovat principii morale in comunitatea noastra si am trait cat am putut de corect.”  Cristos nu contesta pretentia lor, aceea ca ar fi facut multe fapte minunate.  Dar toti cei care asteapta sa ajunga in cer datorita faptelor lor bune, vor muri inselati de Diavol.

Potrivit lui Isus Cristos, singurii oameni care invoca faptele lor bune pentru mantuire la judecata, sunt acei ce mor inselati.  Ei pun tot accentul pe ce au facut ei in numele lui Cristos, si nu spun nimic despre lucrarea Lui.  Ei nu spun nici macar un cuvant despre ceea ce a facut si a suferit Cristos.  In predica de pe munte, cuvintele lui Cristos clarifica faptul ca nu exista mantuire in nici un fel de fapte bune – nici chiar in predicare sau in scoaterea demonilor!  Multi sunt inselati crezand ca ei vor merge in cer din cauza unei reputatii bune intre oamenii religiosi, dand bani la biserica si fiind membri intr-o biserica cu nume biblic.  Este o eroare ce distruge sufletul, a-ti imagina ca aceste fapte bune pot fi ispasire pentru domnia poftelor trupesti, mandrie, atitudini lumesti si lipsa dragostei de Dumnezeu si de oameni.  Acesti oameni s-au inselat pe ei insisi, si vor pieri pentru eternitate cu o minciuna in mana lor dreapta!

Nu putem merita favorul lui Dumnezeu prin ceea ce facem.  Exista o tendinta comuna in om, aceea de a atasa ideea de merit conduitei sale religioase.  Milioane gandesc ca au obtinut favorul lui Dumnezeu prin integritatea lor sociala, prin faptele lor de binefacere si prin tinerea sarbatorilor.  Daca tu crezi aceasta, gresesti.  Daca tu ai fi sfant ca un inger si devotat ca un serafim, tu tot nu meriti un singur favor de la Dumnezeu.  Puterea prin care tu ai facut aceste fapte bune, influenta care te-a motivat pe tine sa le faci si timpul necesar pentru a le face vor fi fost ale Lui.  Ce merit ar putea fi pus pe seama faptelor tale?  Isus Cristos a spus: ,,Tot asa si voi, dupa ce veti face tot ce vi s-a poruncit, sa ziceti: ,Suntem niste robi netrebnici; am facut ce eram datori sa facem’” (Luca 17:10).  Cat de absurd este pentru un pacatos sa ataseze ideea meritelor la faptele lui!

Observati ca in proorocie, scoatere de demoni si facere de minuni ei apeleaza la Numele lui Isus, ca si cum adevarata unire intima cu Cristos ar fi sursa rugaciunilor si predicilor lor.  In realitate, ei pangaresc Numele lui Isus, folosindu-l doar ca un fel de formula magica.  Prin folosirea acestui Nume in predicile si rugaciunile lor, ei spera sa intre in cer.  Dar Domnul nostru clarifica in textul meu ca exista unii care poarta Numele lui Cristos, dar nu Il cunosc inca pe Cristos.

Judecata lui Cristos asupra ipocritilor

„Atunci le voi spune curat: ,Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege’” (Matei 7: 23).  Cei care mor inselati si-au facut un renume inaintea oamenilor in aceasta lume.  La judecata Isus Cristos va marturisi in fata oamenilor si a ingerilor adevarata lor stare.  Cristos, ca Dumnezeu omniscient, cunoaste adevaratul lor caracter si starea lor.  El a stiut ca ei sunt ipocriti.  El cunoaste ce au facut ei sub aparenta exterioara a religiozitatii.

Ce ar trebui sa intelegem noi din cuvintele lui Cristos, „Niciodata nu v-am cunoscut”? Cu siguranta acestea nu ne arata caci Cristos era in necunostinta de cauza – fata de noi, Dumnezeu poseda cunoastere nelimitata (Ioan 1:47- 49; 2:24, 25; 21:17).  De fapt, El cunostea martorii mincinosi asa de bine incat a fost complet justificat cand i-a condamnat la judecata.

Cuvantul „cunosc” inseamna o cunoastere a inimii, care implica dragoste care alege, prietenie si partasie.  Unii sunt cunoscuti de Dumnezeu cu dragoste si afectiune si cu intentia de a le face bine.  Sa privim la cateva versete din Biblie care dovedesc aceasta:  „Caci Domnul cunoaste calea celor neprihaniti” (Psalmul 1:6). ,,Domnul este bun, El este un loc de scapare in ziua necazului; si cunoaste pe cei ce se incred in El” (Naum 1:7). ,,Eu sunt Pastorul cel bun.  Eu Imi cunosc oile Mele, si ele Ma cunosc pe Mine” (Ioan 10:14). ,,Dar daca iubeste cineva pe Dumnezeu, este cunoscut de Dumnezeu” (1 Corinteni 8:3).  ,,Dar acum, dupa ce ati cunoscut pe Dumnezeu, sau mai bine zis, dupa ce ati fost cunoscuti de Dumnezeu, cum va mai intoarceti iarasi la acele invataturi incepatoare, slabe si saracacioase, carora vreti sa va supuneti din nou?” (Galateni 4:9).  ,,Domnul cunoaste pe cei ce sunt ai Lui” (2 Timotei 2:19).  Pe aceia pe care Dumnezeu ii cunoaste, El i-a cunoscut mai dinainte (Romani 8:29;  11:2; 1 Petru 1:2).

Cu alte cuvinte, El a spus: „Niciodata nu am avut nici un fel de dragoste sau afectiune pentru tine – niciodata nu am fost de acord cu tine sau cu comportamentul tau – niciodata nu te-am cunoscut pe tine ca dar ales si daruit Mie cu dragoste de Tatal – niciodata nu te-am cunoscut pe tine ca si oaie a Mea in legamantul harului – niciodata nu am murit pentru tine si nu te-am chemat prin harul Meu – niciodata nu te-am cunoscut pe tine slavind sangele si neprihanirea Mea – niciodata nu te-am cunoscut pe tine facand vreo fapta buna pentru gloria Mea.”  Ce cumplit este totusi sa nu fi recunoscut de Cristos, al carui zambet inseamna cer, si a carui posomorare este iad!

Cristos foloseste cuvantul „niciodata” in Matei 7:23 omorand doctrina caderii din har.  Cristos nu spune ca odata i-a cunoscut iar apoi i-a respins ca nefacand parte din poporul Sau – ca ei au fost botezati, iar apoi au cazut din har – ca ei au fost iertati odata, iar apoi au devenit apostati.  Mai degraba Isus Cristos spune ca El niciodata, in nici o vreme, nu i-a privit pe ei ca si crestini.  Oricare a fost talentul lor, minunile facute de ei, sperantele lor, bucuria lor prefacuta, viziunile lor, zelul lor si marturiile lor, Cristos nu i-a privit niciodata, in nici o vreme, ca ucenici adevarati.  Cei ce au murit inselati apar la judecata ca asa-zisi crestini, nu ca fosti crestini cazuti din har.  Aici avem cea mai tare dovada posibila ca adevaratii credinciosi nu cad din har.  Aceste cuvinte ale lui Cristos rezolva pentru totdeauna problema caderii din har, pentru toti cei ce cred cuvintele Domnului nostru.

Acesti ipocriti care au murit inselati sunt pentru totdeauna izgoniti din prezenta lui Cristos: „Departati-va de la Mine!” A te departa de Cristos este iadul iadurilor si inceputul  mizeriei pentru cei condamnati la iad.  Absenta recunoasterii lui Cristos, desi nu este reprezentata ca si cauza, totusi va implica exilarea de prezenta sa glorioasa.  „Ei vor avea ca pedeapsa o pierzare vesnica, de la fata Domnului si de la slava puterii Lui” (2 Tesaloniceni 1:9). „Apoi va zice celor de la stanga Lui: ,Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui!’ … Si acestia vor merge in pedeapsa vesnica” (Matei 25:41, 46).  Ce trist sa fi despartit de Cristos si mijlocirea Sa – sa cazi de pe culmea sperantei in adancimile chinului vesnic!

Motivul pentru care ei sunt izgoniti de la Cristos nu este pentru ca Dumnezeu nu i-a ales sau predestinat, ci pentru ca au lucrat faradelegea.  Cei nemantuiti in Scriptura sunt adesea numiti „lucratorii faradelegii” (Iov 31:3; Ps. 14:4; 36:12; 43:1; Isaia 32:6; Osea 6:8; Matei 23:28; Luca 13:27).  Toti cei care au murit inselati, ca Ahab in vechime, s-au vandut singuri „pentru ca sa faca ce este rau inaintea Domnului” (1 Imparati 21:25).

Acei ce pretind ca au facut multe fapte bune sunt de fapt lucratori ai nelegiuirii.  La judecata, Cristos le va smulge pieile de oaie descoperindu-i ca lupi rapitori. „Nebunii nu pot sa stea in preajma ochilor Tai; Tu urasti pe cei ce fac faradelegea” (Psalmul 5:5).

Milioane vor aparea la judecata pentru a descoperi ca faradelegea este ruina lor.  Presupusele lor fapte bune vor fi descoperite ca lucrari ale faradelegii facute pentru un motiv rau si cu o tinta rea.  Unii care au pretins a fi predicatori vor merge in jos pentru pierzare.  Unii care pretind ca au facut minuni vor descoperi ca au lucrat doar faradelege.  Cativa care au practicat scoaterea demonilor vor fi trimisi in iad cu demonii.  Un crez drept nu poate mantui.  „Si dracii cred…  si se infioara!” (Iacov 2:19).

Concluzie

1. Unii oameni mi-au spus de-a lungul anilor ca ei nu pot crede ca Dumnezeu va ingadui omului sa moara inselat.  Dar aceasta e o greseala.  Potrivit Domnului nostru Isus Cristos, milioane vor fi religiosi, dar pierduti.  Cu miile vor ajunge in iad crezand ca vor merge in ceruri.  O persoana care este inselata nu stie ca este inselata.  Esti tu inselat de Diavol?  Vei fi si tu printre cei ce vor muri inselati?

2. Paziti-va de falsele marturisiri de credinta, deoarece Cristos spune despre numarul celor inselati ca este mare.  Lucratorii faradelegii pot prooroci, scoate demoni, si pot face multe lucrari minunate.  Un om poate avea darul proorociei, poate avea multa cunostinta, poate intelege toate misterele, poate avea chiar credinta care muta muntii, si sa nu fie nimic altceva decat o arama sunatoare sau un chimval zanganitor (1 Corinteni 13:1-2).  Matthew Henry a spus: „Harul poate aduce un om in cer fara minuni, dar minunile nu vor aduce niciodata un om in cer fara har.”

3. Cel mai cumplit cuvant pe care Cristos l-a rostit vreodata ipocritilor este: „Departati-va de la Mine!” Ce cumplita separare!  Pentru cei uniti cu Cristos totul este cer, pentru cei separati de El totul este iad.

4. Exista astazi pe pamantul nostru si in tara noastra multi care pretind ca au darul proorociei, scoaterii de demoni, facerii de minuni.  Asa cum a prezis Cristos, ei vor face toate aceste lucruri doar in Numele lui Isus.  Ei vor predica doar in Numele lui Isus.  Ei boteaza doar in Numele lui Isus.  Ei vindeca bolile doar in Numele lui Isus.  Oricat de sinceri si onesti acesti oameni pot fi, ei vor muri inselati.

5. Tu Il cunosti pe Isus Cristos ca Domnul si Salvatorul tau?  A-l cunoaste pe El inseamna viata vesnica.  Ai simtit tu cu adevarat sangele Lui curatitor asupra sufletului tau patat de pacat?  Esti tu sigur ca cerul este casa ta?  Stii tu cu adevarat unde iti vei petrece vesnicia?  Te bazezi pe faptele tale, sau pe lucrarea desavarsita a lui Cristos de la Calvar, pentru a fi luat la cer?  In Ezechiel 18:30 Domnul spune: „Intoarceti-va si abateti-va de la toate faradelegile voastre, pentru ca sa nu va duca nelegiuirea la pieire.” Isus Cristos a spus: „Nevoiti-va sa intrati pe usa cea stramta.  Caci va spun, ca multi vor cauta sa intre, si nu vor putea” (Luca 13:24).

Traducere de Aurel Miclea jr.

Pentru Alex, cu dedicatie speciala🙂

Madalin

Published in: on Ianuarie 18, 2010 at 12:50 pm  Comments (35)  

The URI to TrackBack this entry is: https://calvinisti.wordpress.com/2010/01/18/ce-este-evanghelia/trackback/

RSS feed for comments on this post.

35 comentariiLasă un comentariu

  1. 1. Cu cîți evanghelici ai vorbit – 20, 50, 100? – ca să poți să tragi o asemenea concluzie: „majoritatea dintre evanghelici nu știu ce este Evanghelia”?

    Este evident că exagerezi și ar trebui să reformulezi.

    Măcar: „mulți” în loc de „majoritatea”.

    (Dar și atunci chestiunea competenței pe care o ai ca să tragi o asemenea concluzie rămîne în discuție.)

    2. De ce exemple DOAR din cultura de limbă engleză?

    Nu există evanghelici în România?

    Nu există evanghelici în Europa?

    3. De ce cearceaful ăsta de articol? Cui folosește? Cei care sînt atrași de stilul tău fundamentalist vor fi de acord cu tine ÎNAINTE de a citi tot articolul, iar cei ca mine, care pot manevra conceptele puse în discuție, nu-și vor pierde timpul dacă, încă de la început, dai dovadă de neglijență în formulare.

    Alin Cristea

    (coleg la școala generală cu Alin Potoroacă și plecat din Petroșani în 1995 să studieze teologia la Oradea)

    • Aici este raspunsul pe care eu l-am pus pe blogul lui Alin:

      Buna Alin, ma bucur ca iti faci timp sa intri si pe blogul meu desi nu are multe de oferit sincer.
      Am vazut ca tu ai multe bloguri si vad ca oferi mult timp blogarelei, de aceea cred ca esti si mult mai atent la exprimare decat sunt eu.
      Vreau sa iti rapund la intrebari cu sinceritate, desi inainte de a face asta vreau sa te intreb daca crezi ca atitudinea ta in general fata de ceilalti blogari este sanatoasa. Am vazut multe cazuri pe net de persoane care au fost tratate cam urat de tine si nu cosider asta crestineste. Prefer sa am greseli gramaticale, matematice, sau de orice alt fel decat cele de caracter.
      Nu vreau sa te intep sau sa fiu acru, nu acesta este scopul cu care scriu si nici nu am inima asta. Vreau doar sa te cercetezi singur si sa te gadesti daca atitudinea ta este placuta Domnului. Poti edita chestia asta ca sa nu o vada ceilalti. Pune doar raspunsul la intrebarile tale, daca crezi ca este mai potrivit. Sper totusi sa nu raspunzi cu amaraciune, scuzandu-te si acuzand.

      Acum despre intrebarile tale.
      1. Cred ca am vorbit cu mult mai multi de 100 de evanghelici de-a lungul timpului care nu stiu ce este evanghelia. De exemplu saptamana trecuta un prieten a vorbit cu un grup mare de tineri de la o biserica din Petrosani, dupa ce au iesit de la studiu cu tinerii, si doar o fata a stiut sa spuna ce este evanghelia, unul chiar a spus ca el nu este teolog. Prietenul meu care i-a intrebat este intors la Domnul de doar 4 luni si a vrut sa verifice afirmatia pe care o combati si tu.

      Problema este mult mai grava decat crezi. Pt ca tu iti petreci timpul vorbind cu oameni care au o anumita cunostinta uiti ca membri de rand nu sunt intrebati niciodata daca au inteles ce li s-a spus. Si asa asumam ca ei stiu evanghelia cand de fapt nu o stiu.

      La o intalnire cu slujitorii din bisericile din zona am propus sa aplicam un chestionar de verificare a cunostintelor oamenilor din biserica. Cred ca in februarie il vom aplica si atunci am sa iti dau niste statistici mai concrete. Pana atunci pune tu o statistica si intreaba-i pe oameni pe cel mai vizitat blog al tau care este evanghelia in 10-20 de randuri. Dar nu nota si raspunsuri de genul: Vestea buna, Cuvantul lui Dumnezeu, Biblia, Matei, Marcu, Luca, Ioan si altele de genul asta.

      Te-as incuraja sa intrebi tinerii de la tine din biserica care este evanghelia si pune intrebari mai profunde cum ar fi: Cum poate un Dumnezeu drept sa ma ierte? De ce a fost nevoie sa moara Isus? Ce a infaptuit de fapt moartea lui Isus pe cruce? Si altele asemanatoare. Cred ca o sa ai din nefericire multe surprize neplacute.

      In concluzie nu reformulez, pt ca nu cred ca am gresit, tot mai rar gasesc oameni obisnuiti care sa intaleaga evanghelia. Cat despre competenta mea de a trage o astfel de concluzie, cred ca nu imi trebuie PHD sa pot sa imi astern gandurile pe blog, cine nu e de acord sa nu fie si gata. Nu stiam ca trebuie sa fac ceva curs de profesionalizare pt a trage concluzii din experienta mea de viata. As fi curios cine are competenta sa o faca din punctul tau de vedere?

      2. De ce exemple doar din cultura americana? Pt ca nu prea stiu videouri cu romani care sa predice clar si concis evanghelia. Sincer nu prea ascult romani. Deci infara de blogul a vreo 2 sau 3 romani nu prea am tangenta cu predicatorii romani si nici nu sunt foarte interesat in directia asta, poate si fiindca, dupa cum stii, sunt calvinist si nu exista prea multi predicatori calvinisti cunoscuti astazi.

      Cred ca exista evanghelici si in Europa si in Romania, dar eu nu prea sunt in tema cu ei. Eu cunosc frati care predica evanghelia curata si in Romania, dar nu erau videouri cu ei pe youtube si poate de aceea nu am pus nici unul.

      3. De ce cearceaful ăsta de articol? Cui folosește? Cei care sînt atrași de stilul tău fundamentalist vor fi de acord cu tine ÎNAINTE de a citi tot articolul, iar cei ca mine, care pot manevra conceptele puse în discuție, nu-și vor pierde timpul dacă, încă de la început, dai dovadă de neglijență în formulare.

      Sincer nu stiu ce inseamna expresia cearceaful asta de articol. Desi nu cred ca e de bine. Dar nu imi place sa vorbesti asa. Mi se pare foarte imatur sa incepi sa pui porecle si sa ataci o persoana sau munca cuiva chiar daca nu esti de acord cu ea. Traind in democratie trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca oameni care nu sunt de acord cu tine isi vor exprima intr-un mod liber parerile. Nu este deloc politicos ce ai facut si mi-ar placea sa iti ceri scuze pt asta.
      Cui ii foloseste? Pai in primul rand colegei mele care mi-a cerut sa ii pregatesc un material de genul asta. Daca ai citit articolul ai vazut ca asta spuneam in el. Si poate si altora care au nevoie sa citeasca sau sa auda inca o data evanghelia.

      Cat despre fundamentalismul meu, daca cei ce il apreciaza in vreun fel au inteles ceva din el sper sa fie exact asta: ca nu vreau sa fie de acord cu mine inainte sa citeasca, nu vreau sa fie de acord cu nimeni inainte sa citeasca foarte atent si sa compare cu biblia. Dar insasi faptul ca nu am spus eu ce este evaghelia, ci i-am lasat pe altii sa o faca, arata ca eu nu caut sa atrag atentia asupra mea.

      Sper ca comentariul meu sa te puna pe ganduri si sa iti cercetezi inima si apoi sa raspunzi intr-un mod vrednic de numele de crestin pe care il porti si sa Il onorezi pe Domnul prin atitudinea ta.

      Cu drag Madalin

      P.S. Ma bucur ca Alin a fost cu tine in clasa. A murit de mult timp deja si imi e dor de el. As vrea sa imi povestesti poate cum era el ca si coleg de clasa.

      Nu am intalnit pe nici unul din prietenii lui din copilarie.

    • Dupa cum puteti remarca, pe acest blog lucrurile se discuta din perspectiva reformata/ calvinista. Din acest punct de vedere, 99% din evanghelicii romani cunosc o evanghelie a deciziei personale si nu a suveranitatii lui Dumnezeu. Din pacate, si eu am asistat personal la extrem de multe predici legaliste in care poruncile vechi testamentale erau inlocuite cu poruncile lui Isus, dar principiul ramanea acelasi – cine tine poruncile va beneficia de jertfa lui Isus (profund inexact).
      In problema ‘competentei’, consider ca 1 evanghelic = 1 preot = 1 ales, deci nu e cazul sa ne scoatem diplomele in fata. Stiu ca bisericile evanghelice se indreapta inexorabil spre separarea laicilor de clerici, dar eu unul nu pot accepta acest lucru nebiblic.
      In ce priveste nationalitatea, iarasi trebuie sa spun: 1 evanghelic american = 1 evanghelic roman = etc. Ca un punct de vedere personal, cred ca SUA au primit mari resurse dar si mari responsabilitati in domeniul teologic. De aceea au voci teologice bine conturate si care se fac bine auzite.
      Probabil prin ‘fundamentalism’ va referiti la ‘calvinism’. Sunteti cumva un crestin liberal ?

      • Si pe mine ma supara „Evanghelia deciziei personale”, poate din alte motive decat pe dvs. Consider ca este reductionista cu privire la intelegerea conceptului de mantuire; totusi nu cred ca procentajul sugerat de dvs este realistic. Peisajul telogic romanesc este mai diversificat decat calvinismul, arminianismul si alte cateva „isme” identificate pe acolo par sa indice. ( Vezi de exemplu Istoria Binecuvantarii, care nu este nici calvinista nici arminiana ci se axeaza mai degraba pe o abordare dinamica in intelegerea mantuirii.)
        Pe de alta parte ceea ce se prezinta ca „Evanghelia suveranitatii lui Dumnezeu” este tot o denaturare a mesajului biblic, in sensul ca se pleaca cu o definitie a priori a suveranitatii – gresita dupa parerea mea – care apoi este fortata pe calapodul biblic, indeosebi pe Romani 9. Hiba cea mai mare este in intelegerea conceptului de suveranitate in relatie cu cel de personalitate. (se poate detalia daca sunteti interesat)
        In ce priveste „competentele”, principiul pe care l-ati enuntat este cel care a adus pe lume o mie de denominatiuni diferite si o mie de interpretari diferite ale Scripturii. Fiecare s-a trezit ca este „preot” si interpret infailibil al Scripturii … argumentele unuia care a trudit in Scriptura, cu devotament si pasiune, sunt puse la egalitate cu ale celui care poate abia deosebeste cele doua Testamente si care poate doar ciupeste ce a mai auzit de la altii. Acest lucru este foarte grav. Se uita ideea de Biserica, de Trup al lui Christos, acea comunitate hermeneutica in care adevarul este scos la lumina, trait si predicat cu frica si cutremur.
        Sper ca nu am impietat linistii unui blog axat totusi pe har … si adevar …

      • Buna Dyo, multumesc de raspuns. Cateva clarificari. Cred ca este simplu sa compari invatatura lui Beni cu marturisirile de credinta istorice si sa vezi in ce forma de ism intra el. Intr-o discutie personala cu el, imi spunea ca el nu vrea sa intre in nici o cutie teologica si ca el este biblicist. I-am raspuns ca felul in care raspunde la anumite intrebari cheie va arata in ce cutie intra. De exemplu: Cine sau ce initiaza mantuirea? Si-a pierdut in totalitate omul capacitatea de a face fapte bune sau de a crede in caderea in pacat? Ce inseamna mort? Si altele de genul asta. Singurul fel in care poate ocoli intratul in cutii este sa raspunda nu stiu. Dupa ce discutia a mai continuat, mi-a recomandat sa citesc niste carti de-ale dansului pe o carte din biblie, sau cartea introductiva cu Istoria binecuvatarii si din nou l-am intrebat: Adica vreti sa intru intr-o cutie teologica? A dumneavostra? In istorie multi arminieni si multi calvinisti au refuzat aceste nume si si-au spus biblicisti, dar interpretarea pasajelor cheie arata de fapt ce credeau. Singurul fel in care eu folosesc porecla de calvinist este pentru a sumariza acest sistem teologic si sa nu trebuiasca sa il explic de fiecare data. Problema este ca altii au caricaturizat calvinismul si nu l-au inteles sau in mod tendentios l-au reprezentat gresit ca apoi sa il doboare mai usor. Cred ca aici si Beni are ceva vina. Din nou am discutat asta cu el. Asa ca te rog mult ai putea sa imi faci tu un rezumat a ceea ce sti tu ca este calvinismul si apoi am sa iti zic daca eu cred in acele lucruri sau nu. Apropo nu uita ca si crestinism, creationism sunt tot isme, asa ca nu le poti evita pe toate🙂
        As fi curios si sa detaliezi relatia intre suveranitate si personalitate. Si iti multumesc anticipat. Despre principiul competentei vad ca pe blogul tau ai scris si tu ceva cand fratele de pe Vesteabuna nu ti-a publicat comentariile si ai decis ca pe blogul tau faci ce vrei. As vrea sa inteleg ce vrei sa spui si cu diferenta intre cele 2 testamente pentru ca am vazut ca si asta e o tema centrala in gandirea ta (sper sa nu gresesc).
        Iti multumesc pentru incurajare si pentru atitudinea ziditoare pe care ai adoptat-o si sper ca nu te-am jignit cu nimic din ce am zis. Domnul sa te pazeasca.

        Cu drag Madalin

      • Vreau să-ţi spun că, în principiu, mi-ar face plăcere să discutăm pe temele propuse de tine. Am mai facut acest lucru cu calvinisti de pe youtube. Chiar daca nu ne-am „convins” unii pe altii, eu consider ca au fost experiente folositoare in cercetarea si evaluarea propriului crez.
        Din pacate, in zilele acestea voi fi putin ocupat si nu imi voi putea permite sa scriu cat mi-as dori. ( Decat raspunsuri scurte.)
        Voi reveni deci, cand timpul mi-o va permite … cu forte proaspete🙂

        Multa binecuvantare
        Dyo

      • Si eu m-as bucura sa mai discutam si cand o sa avem amandoi timp o sa ne ajutam reciproc sa ne intelegem crezul.
        Pana atunci succes in ceea ce iti ocupa timp si Domnul sa te tina in mana Sa.
        Cu drag Madalin

      • @ Dyo
        Cand am spus 99% m-am referit la masele din bisericile evanghelice din care ma consider parte. Daca vorbim de clasa pastorala/ teologica, cu siguranta exista o anume diversitate.
        Pe de alta parte, sper ca faceti diferenta intre calvinism si hiper-calvinism. Apoi, fiecare calvinist ganditor are probabil cateva aspecte proprii in asimilarea conceptelor comune calviniste.
        Beni Faragau este cu siguranta o prezenta aparte in pesiajul teologic romanesc.
        In privinta egalitatii preotiei tuturor credinciosilor ma tem ca nu va inteleg. Promovati o conceptie bisericeasca uniformizatoare ? Este paradoxal din partea dvs, pe de o parte va supara ideea ca suveranitatea lui Dumnezeu ar putea afecta limitele personalitatii umane, pe de alta parte pareti de acord ca biserica sa-si impuna o anume exegeza asupra membrilor printr-o elita pastorala !? Ceea ce ii refuzam lui Dumnezeu este permis ‘bisericii institutionale’ ?
        Si in ultimul rand, ati dorit sa faceti un comentariu privitor la blogul meu ? Care este deci acel comentariu ?

  2. Cine este doar religios, fara sa inteleaga si fara sa creada evanghelia, este preocupat cu ce poate realiza el insusi pentru Dumnezeu. Cine intelege si crede evanghelia traieste o uluire si o incantare continua in fata harului lui Dumnezeu. In aceasta stare, credinciosul este foarte activ in slujba Domnului, dar face totul natural, fara sa creada ca merita vreo rasplata.

  3. […] Calviniști: Ce este evanghelia? By Alin Cristea Mădălin Potoroacă, pe care Trezire spirituală l-a prezentat ieri – Cine este Mădălin Potoroacă, a postat un articol amplu: Ce este evanghelia?. […]

  4. Cred că era ok să pui doar linkurile de unde ai luat articolele pentru că altfel devine prea lung postul tău🙂 … doar o sugestie

    • materialul e facut pentru o colega care avea nevoie de videourile astea si daca pun doar linkurile multi nu se uita pe ele si de aceea pun direct filmuletele. mersi de sugestie. Domnul sa iti dea putere in ceea ce faci.

  5. […] Dorim sa incepem pe acest blog o serie de discutii avand ca subiect Evanghelia. Alaturi de noi s-a alaturat Madalin Potoroaca despre care am scris aici. Madalin a scris un articol despre Evanghelie pe care il puteti gasi AICI. […]

  6. Articolul este foarte lung si nu raspunde la intrebare. Ce este evanghelia? Biblia contine o definitie foarte simpla a evangheliei.

    • pai daca ai fi ascultat vreunul din acele videouri ai fi aflat mai multe pasaje care spun ce este evanghelia. Iti recomand pe cel de piper: evanghelia in 6 min sau pe cel de sproul.
      Numai bine

      • mi-a luat destul de mult timp sa citesc ceea ce este scris si nu am fost starnit sa ascult multitudinea de inregistrari care poate m-ar lasa tot asa fara raspuns. Altii de exemplu poate nici nu cunosc limba engleza. Mi se pare ca felul in care a fost conceput articolul nu isi propune sa lamureasca pe cineva ce este evanghelia.

      • Intra-adevar felul in care este prezentata aceasta pagina este demotivator in a o pureca de inceput pana la sfarsit. Poate reusesti sa faci un rezumat concis si la obiect.

      • Am sa incerc sa sumarizez intr-un alt post. Nu uitati ca scopul personal era sa ii ajut unei colege si am zis ca poate foloseste si altora. Nu era facut pentru publicare neaparat, ci o lista de oameni care prezinta aceasi evanghelie in moduri diferite.

  7. Sunt in dezacord cu ceea ce prezinta Pier drept evanghelie; iata obiectiile:
    – Dumnezeu este cumva sfasiat intre dragostea si mania Sa ( Conceptul de manie a lui Dumnezeu este mult prea complex pentru a fi aruncat asa, pur si simplu, celor care nu il inteleg )
    – a uitat sa pomeneasca despre Intrupare, ca parte din lucrarea mantuitoare a Fiului – unirea naturii umane cazute, cu cea divina
    – cand spui „numai prin credinta”, fara sa definesti credinta, ai ratat ideea de Evanghelie – toata esenta mantuirii depinde de un concept usor de mistificat prin neasumarea intelegerii lui
    – apelul facut de el in final nu are sens in context calvinist; ar fi trebuit sa prezinte pur si simplu mesajul si sa lase apoi ca cei „alesi” sa se predea. Inconsistenta si nimic mai mult.

    • In primul rand trebuie sa imi spui la care din videouri te-ai uitat. Apoi am sa incerc sa raspund mai pe larg. Pana atunci sa stii ca si in cateva pasaje ce rezuma evanghelia, intruparea este implicata nu explicata, adica nu se numeste exact, de exemplu galateni 1: 3-5. Deci nu poti sa te astepti sa iti explice in cateva minute tot. Cred ca poti intelege ca pentru a muri pt pacatele noastre pe cruce Domnul Isus trebuia sa fie trup. Nu cred ca Piper e chiar gnostic🙂

      Aici cu explicarea credintei cred ca ai dreptate. Daca intradevar Piper a asumat ca oamenii inteleg ceea ce este credinta a gresit, dar de obicei nu o face. Din nou vreau sa iti spun ca aceste videouri sunt parti taiate din predici mai mari, asa ca nu putem critica inca pana nu vedem intreaga predica. Dar pot spune ca si el de foarte multe ori a avertizat in privinta asta. Deci cred ca ai facut o observatie pertinenta.

      La ultimul punct cred ca nu prea intelegi calvinismul. Aici am sa te rog din nou sa imi explici si mie ce intelegi tu prin calvinism pt ca cred ca il confunzi cu hipercalvinismul. Daca te uiti in istorie, asa cum ii indemnai pe cititorii tai pe blogul tau, ai sa vezi ca parintii miscarii moderne de misiune au fost calvinisti, unii dintre cei mai mari evanghelisti sau predicatori castigatori de suflete erau calvinisti. Deci din punct de vedere istoric, al exemplelor, dar si al marturisirilor de credinta calvinismul real arata ca este mai mult decat compatibil cu indemnarea oamenilor sa se pocaiasca. Cred ca ti-ai facut in mintea ta din calvinism un „Strawman” usor de combatut.
      Astept sa imi spui care video l-ai urmarit si apoi sa imi definesti calvinismul, dar si arminianismul si Istoria Binecuvatarii in termeni de asemanari si diferente. Ar fi fain sa il inteleg si eu mai bine pe Beni.

      multumesc din suflet

      • Din moment ce nu mi-am expus înţelegerea mea cu privire la Calvinism, mi se pare incorect ca cineva să-mi spuna că nu îl înţeleg.
        Pentru simplitatea discuţiei mă voi referi pur şi simplu la TULIP. ( Deşi din punctul meu de vedere TULIP este extrem de reducţionist faţă de imensul corp de scrieri ale lui Calvin – meritul celor cinci puncte este că au uşurat mult munca adversarilor calvinismului. )
        Am urmărit doar Piper ( prezentarea Evangheliei ) pe care l-am mai văzut pe youtube înainte.
        Cu privire cerinţa din final … nu simt nici o tragere de inimă să compar calvinismul cu arminianismul din moment ce le consider greşite pe amândouă. Istoria Binecuvăntarii nu are cinci puncte, este mai dificilă de descris – cu unele nuanţe de ordin soteriologic sunt de acord, cu altele nu. Dar e o provocare interesantă – poate saptamâna viitoare, când voi avea ceva mai mult timp la dispoziţie, o sa vin cu o rezumare a acestui program.

      • Draga Dyo, din nou vreau sa ma explic. Am tras concluzia ca nu intelegi calvinismul pentru ca vad ca ataci ceva ce in mod istoric nu este sustinut de catre reformati. Te rog mult citeste marturisirile de credinta isorice si vezi ce spun despre evanghelizare si despre alte subiecte conexe si apoi critica-l pe Piper ca nu e consistent cu teologia sa. Te indemn si pe tine sa citesti articolul asta ca sa fi sigur ca nu ataci hipercalvinismul: http://trezirespirituala.wordpress.com/2010/01/21/calvinism-de-5-puncte-vs-hypercalvinism/

        Deci sa intaleg ca nici cu Istoria Binecuvantarii nu esti de acord? As vrea atunci sa te rog sa imi spui ce crezi tu de fapt sa stiu si eu cu cine vorbesc. Si inca o data te rog si pe tine. Spune-ne cum te-ai intors la Domnul sa ne bucuram impreuna de harul lui minunat. Sa nu uitam sa vorbim ca intre frati.
        Cu drag Madalin

      • Cred în privinţa calvinismului şi a hipecalvinismului … că ambele sunt în eroare. Înţeleg însă ca hiper-ul este o exagerare grosolană a ceea ce voi credeţi şi promovaţi pe acest blog şi nu cred că merită sa îi dam prea mare importanţă.
        E poate prea mult să afirmi că „atac” calvinismul; îmi exprim doar dezacordul cu unele din principiile lui.

        Cu referire la IB si altele, eu nu cred că lumea teologică a ajuns la stadiul de a sistematiza o teologie biblică fără cusur, care să dea răspunsuri fără putiinţă de tăgadă la toate întrebările importante. Cu toţii suntem în cătarea adevărului şi am primit de la Dumnezeu revelaţii importante, care ne unesc sper, dar fiecare dintre noi trăieţe într-o anumită aură de autoamăgire. Vorba lui Pavel: „cunoaştem în parte”. Nu vreau să las impresia că sunt într-o poziţie de a respinge tot ce este pe piaţă.

        Crezul meu? Îmi asum în totalitate Crezul de la Niceea.

        În ce priveşte despre cum am devenit creştin: e o sugestie buna de inclus pe pagina de auto-prezentare pe blogul meu (mulţumesc de idee). Dar asta poate în acest weekend, cine ştie.

        mulţumesc pt răbdare …

  8. In mod surprinzator Piper a spus corect ce este evanghelia. Dar din perspectiva calvinista ccea ce a spus nu este adevarat.

    Nu poti sa sustii cu vehementa ispasirea limitata si sa spui unor oameni despre care nu sti daca sunt alesi sau nu ca „Isus a murit pentru pacatele noastre” „Isus a murit pentru pacatele tale”.

    De aceea majoritatea predicatorilor calvinisti se feresc sa rosteasca aceste fraze. Cauta formulari de genul „a murit pt pacatosi ca mine”. Dar pe cine incalzeste ca Domnul a murit pt cativa alesi, (ma refer din perspectiva unui om neintors inca la Dumnezeu)? De multe ori spun o multime lucruri despre evanghelie cum cred ei ca e ea sau ce nu este ea, dar evita cat pot formularea biblica a evanghliei.

    • Am câteva obiecţii cu privire la corectitudinea de care vorbeşti. Le-am amintit într-un comentariu anterior …

    • Dragul meu Phileo as vrea sa iti recomand un articol de la prietenii nostri comuni trezirea spirituala.🙂
      Acolo iti este explicata diferenta intre calvinism si hiper calvinism. De asemenea te rog mult descaraca marturisirea de credinta de la Londa de pe blogul lor si astfel vei ataca in mod corect ceea ce este sau nu este calvinismul. Pana atunci te indemn cu drag sa citesti acest articol:
      http://trezirespirituala.wordpress.com/2010/01/21/calvinism-de-5-puncte-vs-hypercalvinism/

      Se pare ca ori noi ori voi nu stim ce este calvinismul.
      Poate o sa incerci sa mai citesti pe blogul meu cum am definit eu doctrinele reformate. dar nu ti se pare exagerat ca toti gresim cand definim calvinismul si voi trebuie sa ne aduceti aminte ce credem?

      Sper ca nu te supara putina gluma.

      Madalin

      • Nu inteleg la ce te referi, ce am spus despre calvinism si nu e corect. Am citit foarte mult despre calvinism nu cred ca as putea afla ceva nou.

      • Am crezut ca o sa discutam. Cunosc toate argumentele calviniste de la Owen la Spurgeon, de la Sproul la Piper, James white si altii.

  9. acesta era pt tine Madalin … cred ca am apasat ceva gresit …

  10. Madaline…ai de lucru mult pe aici, se vede ca esti nou in regiune; sunt de acord cu multe pareri scrise pe aici , iar altele „ma calca pe coada”..insa parerea care am apreciat-o cel mai tare a fost acea in care se zicea despre lungimea mesajelor! Un lucru este clar: nimeni nu va citi cu atentie cele postate din cauza lungimii materialelor si din cauza ca sunt prea multe video …sincer, tu ai sta sa citesti asa mult ? ..in rest sa auzim de mai bine si „keep the good way” GBU!

  11. Desigur ca sunt persoane care citesc tot articolul, dorinaugustin… in sfarsit am ajuns si eu la capat sa pot sa scriu un comentariu!

    In primul rand, mi se pare foarte ajutator sa stiu ce NU este Evanghelia.
    Unul din motivele pentru care cred ca este asa e pentru ca, ca si in cunostinta lui Dumnezeu, este mai usor sa stii lucurile care Dumnezeu nu este, sau nu poate face, de exemplu „Dumnezeu nu poate invata.” (Tozer)
    Al doilea motiv este pentru ca am ascultat predici de a lui Paul Washer, in care afirma cu pasiune ca Evanghelia este prea minunata ca sa o intelegem.

    Asta e linku, afirmatia despre care vorbesc o face in primele minute.
    Este desavarsirea planurilor lui Dumnezeu inainte ca cerurile si pamantul sa fi fost facut. Nu cred ca e usor sa o definim.

    Apoi, Dyo, in afirmatia ta ca nu esti nici calvinist nici arminian nici altceva, gresesti total. Nu sunt numai aceste doua cai. Adevarat, cineva poate sa fie calvinist si sa nu stie sau arminian si sa nu stie, dar cineva care are cunostinta, cum esti tu, nu mai poate sa ramana in mijlocu la aceste doua doctrine, pentru ca mijlocul nu exista.

    „All the disputes between us and the Arminians may be reduced to these two questions:
    1. Is God dependent on man, or is man dependent on God?
    (Depinde Dumnezeu de om, sau omul depinde de Dumnezeu?)
    2. Is man a debtor to God or God a debtor to man?”
    (Este omul dator lui Dumnezeu, sau Dumnezeu dator omului?)
    – Augustus Toplady (1740-1778)

    Asa cum zice Madalin, numai raspunsul „Nu stiu” ne poate scapa de aceste doua denominatii. Dar este un raspuns putin intelept.

    • Draga Sorin
      Comentariul tau imi aduce aminte de fabula aceea cu gaina si cocosul care, cocotati pe un gard spuneau „Nimeni nu mai e ca noi!”. De deasupra, un pitigoi le spunea „Câţicavoi! Câţicavoi!”
      Nu te supara ca sunt asa direct dar mi se pare o mare complet aiurea sa aud ca arminianismul si calvinismul epuizeaza paleta de abordari teologice crestine.
      Daca e sa vorbim doar de calvinism, nici aici lucrurile nu sunt limpezi: unii te refera la teologia lui Calvin ( sistematizata in tomuri intregi), altii la reductionistul TULIP, altii spun ca sunt calvinisti dupa care precizeaza ca „doar in trei puncte” … lucrurile sunt mai nuantate chiar in cadrul curentelor care l-au urmat pe Calvin.
      Ortodoxia si catolicismul nu sunt arminiene! ( Este limpede ca nici calviniste nu sunt.) Nici anabaptistii nu intra in acest calcul. As putea sa iti mai insir si altele; tehnic vorbind pana la Calvin nu a existat calvinism, iar pana la Arminius nu a existat arminianism … orice ar spune Spurgeon in acel faimos citat pe sper sa nu mi-l mai amintesi si tu despre calvinismul lui Pavel si al lui Augustin …
      Cele doua intrebari din final sunt departe de a oferi o granita completa intre calviniti, arminieni si altii … intotdeauna privesc cu suspiciune expresiile de gen „reduce” pentru ca … sunt reductioniste, adica schiloade.
      Pot sa raspund ca omul depinde de Dumnezeu si ca ii este in intregime dator Lui … si totusi sa nu fiu calvinist! De ce ar trebui sa fii calvinist ca sa sa raspunzi „corect” la acele intrebari?!? Go figure.

  12. Dar nu esti nici catolic nici ortodox, nici anabaptist, nici Martor nici Mormon.
    Religia din doctrina Harului, numai doua teologii are. Ai auzit vreodata fraza „4 pointers are pointless”? Ce sa mai zic de 3 sau 2.
    Adevarul e ca nu stiu nimic despre IB, dar am auzit ca se zice: „unii sunt arminieni, altii calvinisti, si mai sunt tot felul de animale ciudate in mijloc.”
    Nu e fraza mea, dar daca oamenii cei mai luminati nu au vazut decat aceste doua posibilitati, atunci aceste doua posibilitati sunt.
    Si da, Spurgeon are dreptate.

  13. Nu stiu despre ce „oameni luminati” vorbesti; nici macar nu conteaza, pentru ca realitatea este cu totul alta. Ideea ca crestinismul poate fi taiat in doua pe baza a cinci puncte, enuntate cam la vreo un mileniu si jumate dupa Cristos, este ridicola – asta atat privind din TULIP, cat si din cele cinci puncte arminiene.
    Alaturarea orotdocsilor si a catolicilor cu martorii si mormonii este de prost gust si denota o proasta raportare la ceea ce nu ne place nici noua cand suntem priviti cu condescendenta de sus … despre sectarism vorbesc.
    Doctrina Harului … un alt mod de a-L marginaliza pe Cristos, dupa paradigma tonista … De ce nu-i spuneti doctrina lui Cristos? Este Harul si el o persoana a Dumnezeirii?

  14. Baieti va invit respectos sa continuati aceasta discutie pe mailul privat al fiecaruia. Nu vreau sa intervin ci va las sa discutati, dar nu acesta este scopul blogului meu.

    Cu drag, Madalin


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: