Raspunsuri la intrebarile Cristinei despre lucrarea cu copiiii!

Am primit un prim e-mail de la o fata dupa ce a citit cateva articole. Am hotarat impreuna cu ea sa ii spunem Cristina pentru a ii pastra anonimatul si deoarece am crezut ca intrebarile ei sunt foarte pertinente, m-am gandit ca ar fi bine ca si altii se le citeasca si poate sa le raspunda mult mai bine decat mine. Chiar daca ne-am mai uitat o data peste mailuri, ele ar mai putea contine totusi anumite greseli gramaticale, peste care v-as ruga sa treceti cu ingaduinta.

Sper sa va fie folositoare  aceste subiecte discutate.

Cu drag Madalin.

Data: 26.01.2010

From: Cristina

To: Madalin P.

pace!

sunt o tanara din orasul X., am vizitat blogul tau de unde am si adresa de mail pe care iti scriu, insa vreau sa fac precizarea de la inceput ca nu iti scriu in vederea fazei cu calvinistii (cel putin nu acum), ci este un cu totul alt subiect in care as dori sa iti cer parerea…daca vei binevoi🙂

acum voi trece la subiect direct..

nu mai stiu cum exact am dat peste contul tau hi5 si am vazut ca te ocupi de copii. iar din marturia ta de pe blog si din ceea ce am citit si in rest mi-am putut da seama clar ca nu esti genul cu „cei cinci/patru pasi pentru a fi mantuit”, sau lucruri de genul acesta. acum, problema in care vreau sa iti cer sfat este urmatoarea: o prietena a mea este invatatoare de  copii in biserici din comune invecinate orasului. dar de un timp lung incoace, mai ales de cand l-a ascultat pe fratele Paul Washer si altii care combat evanghelia zilelor noastre in care primirea lui Isus in inima defineste mantuirea, e incurcata si nu mai stie cum sa tina lectiile la copii. pe de o parte cei de la intrunirile de invatatori ii invata ca copiii pot fi mantuiti si cum sa ii conduca pe cei mici la Isus, pe de alta parte ceva striga in ea ca nu e in regula. si nu mai stie cum sa faca. toate materialele si modul in care a invatat sa tina lectiile, totul e in stilul asta. la sfarsit, fiecare lectie are aplicatia pentru mantuire. cu rugaciunea si cu primitul in inima a lui Isus, etc. chiar luna viitoare se va tine un curs pentru invatatorii de copii despre cum sa consilieze copiii (atat pe cei „mantuiti’ cat si pe „cei care inca nu L-au primit pe Isus”) si nici nu stie ce sa faca, daca sa mearga sau nu.

eram curioasa, tu cum ii inveti pe copii? ce fel de lectii si cu ce aplicatii ii lasi pe copii? ii duci pana in punctul in care sa ia o hotarare? le spui de mantuire ca si cand sunt responsabili sa Il primeasca pe Isus? daca ma poti ajuta (de fapt pe prietena mea, ca despre ea e vorba) cu niste sfaturi… si cum vezi tu toate problemele astea legate de copii…

cam asta este ce voiam sa iti scriu, imi cer scuze ca am fost foarte directa si nu am facut prea multe introduceri; sunt in sesiune si nu prea am timp…😀 dar nevoia prietenei mele m-a determinat sa iti scriu…

multumesc pentru timpul acordat citirii acestui mail. daca gasesti de cuviinta sa imi raspunzi, multumesc anticipat.

iti doresc mult har in tot ceea ce faci!

Cristina

Data: 28.01.2010

From: Madalin P.

To: Cristina

Buna Cristina, ma simt onorat ca mi-ai scris si ma bucur sa pot sa iti raspund la intrebare. Eu am un grup spatamanal cu copiii si ne bucuram mult de el. Am avut si eu aceleasi probleme ca si colega ta pentru ca si eu am fost invatat in stilul Amec, dar cu timpul Domnul m-a luminat ca ii inselam pe copii sa creada ca sunt mantuiti cand de fapt nu erau.
In X. este mult ajutor pentru voi pe tema asta. Daca vreti am prieteni acolo care lucreaza cu copiii si care ar putea sa va ajute mult mai mult decat pot eu intr-un mail. As vrea sa va recomand niste materiale ajutatoare extraordinare tiparite la editura Multimedia Arad. Aceste materiale pe care le folosesc si eu sunt publicate de niste misionari americani care au Regular Baptist Press.
Acolo la inceputul fiecarei carti te invata cum sa prezinti copilului evanghelia fara sa il minti si sa il faci un covertit fals. In primul rand foloseste legea ca sa il convingi de pacat si apoi explica-i foarte clar ce inseamna mantuirea. Salvat de ce, sau mai bine zis de cine. Dupa cum zice Paul Washer am fost salvat de Dumnezeu din calea lui Dumnezeu. El este atat problema cat si rezolvarea. Dumnezeu era dusmanul meu. Un alt lucru pe care eu incerc sa il fac la copii este sa le spun marturii ale harului. Am adus prieteni de-ai mei sa le spuna cum s-au intors ei la Domnul si am incercat sa nu ii transform in religiosi cum se face in multe grupuri de copii. Incerc sa ii invat harul, atat in timpul lectiei, dar si in relatiile mele cu ei. Acesti copii cu care eu lucrez sunt majoritatea din familii sarace pe care le si asist social.
Mai in jos ti-am dat si doua adrese de contat pentru materialele respective, daca vrei sa vorbesti cu ei.
Succes in sesiune, si eu sunt acum in sesiune. Sper sa continuam sa tinem legatura si fie ca Domnul sa va binecuvanteze lucrarea. Tineti minte versetul cu: Blestemat e oricine face lucrarea Domnului in chip nevrednic. Si luptati pentru o purificare de umanism a lucrarii.

V-as recomada de asemnea sa vizitati biserica baptista A. din X. care lucreaza foarte fain cu copiii si ati putea vedea practic exact ce si cum trebuie facut.

Mary Lou Rummey manuale copii calvinisti <marylou@abwe.cc>; Rebekah Horn misionara de la RBP manuale pt copiii <rhoorn@abwe.cc>;

Cu drag, Madalin

Data: 08.02.2010

From: Cristina

To: Madalin P.

multumesc mult pentru mail si indrumari. l-am primit si l-am transmis prietenei mele, doar ca nu am mai apucat sa iti raspund fiind superaglomerata cu cat am avut de invatat in ‘stresiunea’ asta care, cu harul Domnului si numai cu ajutorul Lui a trecut cu bine🙂

poate iti va scrie si prietena mea, nu promit eu in locul ei, pentru ca are foarte multe si ea pe cap, dar pana una alta m-am gandit sa iti scriu eu pentru ca am inca unele nelamuriri si lucruri pe care as vrea sa le dicut cu tine tot legat de lectiile biblice cu copiii.

eu nu lucrez cu copiii, nici nu am fost la grupe, parintii mei m-au dus direct in biserica, dar cum prietena mea lucreaza, ea mi-a povestit multe din si despre aceasta lucrare si asa am avut ocazia sa cunosc mai multe din acest domeniu si am putut privi lucrurile „din exterior” ca sa zic asa.

spuneai despre biserica A. stiu de la Daniela (ca asa o cheama pe aceasta prietena a mea) ca D. M. este printre cei care organizeaza instruirile pentru invatatori unde participa si Daniela si tot ei organizeaza tabere in fiecare an la Y. (poate stii de aceasta tabara). Invatatorii nu sunt doar din A., ci si din alte biserici cum ar fi B. de exemplu, s.a. In fiecare vara grupele de copii de la noi din biserica si din alte biserici merg in tabara la Y. A fost si Daniela cu grupele de copii cu care se ocupa (poate ti-am spus ca ea lucreaza cu niste copii din comune din judetul Z., tatal ei fiind pastor misionar delegat pe zona respectiva. Dar multi din acesti copii in aceste comune sunt din familii de nepocaiti.)

Am inteles ca in tabara Y. li se explica foarte frumos copiilor lectiile biblice si se fac mereu aplicatii cu privire la mantuire. apoi copiii care vor, pot merge separat si la consfatuire unde li se prezinta mai in detaliu evanghelia si sunt condusi la Cristos daca doresc. Prietena mea cand venea de acolo imi spunea mereu bucuroasa cati copii l-au primit pe Domnul si ce bucurosi erau…

Acum, iti voi spune rezultatul acestei tabere pe care l-am observat eu in biserica noastra… copiii care merg in tabere aproape anual, vin pe la varsta de 14-15 ani si depun urmatoarea marturie in vederea botezului: „M-am nascut intr-o familie de crestini baptisti, de mic am fost la grupele de copii unde am invatat despre Domnul Isus si ce a facut El pentru noi si vara trecuta (sau acum cateva veri) L-am primit pe Domnul Isus in tabara Y. (P-U-N-C-T)” transformarea? schimbarea? orice altceva? NIMIC. nu numai ca nu spun ei, dar nici nu se vede in modul lor de a trai. sau unii mai spun ca citesc mai mult Bilbia, sau se roaga mai mult. si acesti copii/adolescenti se boteaza si cred ca sunt mantuiti, stau linistiti in biserica si dorm somnul mortii spirituale… e tragic ce spun acuma, dar e asa de adevarat. si nu numai din tabara asta, dar si din alte tabere de copii asemanatoare. crede-ma n-am vazut nici unul care sa ii fie foame dupa Cuvant sau sa fie pasionat de Cristos… stau in biserica si sunt oameni religiosi, chiar slujesc in fata, si viata lor din timpul saptamanii se desfasoara intre doua filme, un pariu sportiv, un biliard, o noapte de stat cu „grupul de rugaciune” la filme horror si ras pana nu se mai poate, cateva ore sau nopti de jucat jocuri in retea, un folbal pana la 12-01 noaptea, mai o intalnire la pizza, si apoi duminica in fata la slujire sau in banci ca niste crestini cucernici.😦😦

acuma sa iti dau si doua exemple concrete: fetita unei familii de prieteni a fost si ea in tabara (in clasa a4-a) si in una din zile l-a primit si ea pe Domnul Isus. si a fost asa de bucuroasa, a venit acasa si a spus mamei, si na…si Daniela era tare incantata de aceasta fetita. ca dupa un timp, sa imi dau seama ca tot ea era, cu tavne, cu imbufnaturi, cu zbierete dc nu ii convine ceva…. exact cum era inainte si daca Daniela i-a spus ca acuma ea trebuie sa asculte de Domnul Isus (sau ceva de genu, amintindu-i de ce a facut in tabara) nu a mai prea gasit ecou in inima ei. asa zice ca Il iubeste pe Domnul Isus, dar asta mai mult la nivelul asta al vorbelor, sau ma rog, in rest tot asa…ca orice alt copil.

sora acestei fetite, era in clasa a 7-a cand s-a dus in tabara si ea cu inca o fata au fost capul rautatilor in acea tabara, dar ea stia ca l-a primit pe Domnul „acum doi ani” si nu mai avea nevoie sa se mai predea. si aceasta fata a vrut sa se boteze anul trecut, doar ca i s-a spus ca e prea mica. in schimb, la urmatorul botez va fi si ea printre candidati. si ea este aceeasi adolescenta crizata (scuze de expresie dar chiar asa este la propriu). ma sperii la gandul ca ea va fi urmatoarea inselata din biserica.

si atunci ma intreb…. cum li se vesteste evanghelia acestor copii? cum se face ca 90, poate imi permit sa spun 99 % dintre cei care vin din tabara sunt de fapt niste oi neregenerate? unde se greseste? Totusi trebuie sa fie o eroare….

stii, m-am gandit de multe ori, cum poate un copil de 7-8-11 ani sa inteleaga mesajul evangheliei, mantuirea, astfel incat chiar sa ia o decizie de a-L urma pe Cristos si sa inteleaga ce inseamna asta? cum intelege un copil lepadarea de sine si luarea crucii? sau astea nu i le spunem? atunci ce ii spunem? mi se pare ciudat, ca un copil sa fie indemnat la pocainta ca un om mare,.. Domnul Isus a binecuvantat copiii, nu le-a spus „pocaiti-va si credeti in evanghelie”. nu spun sa nu inveti pe copil din Biblie, dar nu stiu daca este corect sa ii faci aplicatii in vederea mantuirii. din proprie experienta, habar nu am avut de nici o constienta de sine si de faptul ca sunt pacatoasa pana pe la varsta de 13 ani. am trait foarte linistita in biserica, si pacatuiam, si faceam multe prostii, dar pur si simplu nu am avut acea contienta a vinovatiei inaintea unui Dumnezeu suveran. abia de atunci incolo am inceput sa inteleg, si pe la 14 ani am priceput ca nu eu trebuie sa fiu mai buna si nu eu trebuie sa ma zbat sa traiesc conform unor strandarde si reguli, ci Cristos face din mine ceea ce eu nu pot fi de una singura…atunci am inteles ce inseamna renuntarea la sine, abandonarea in bratele Lui.

nu stiu ce sa iti spun… astea sunt lucrurile pe care le stiu si le-am observat ani la rand in biserica la noi… sunt triste, foarte triste, dar sunt realitati, si tot mai multi tineri care vin sa se boteze, nu vezi nici o licarire a vietii in ei, ci mai degraba sunt invatati intr-un sistem religios si sunt linistiti ca sunt in biserica si sunt botezati. li s-a amagit constiinta ca sunt mantuiti si acum sunt oribi, surzi.

tu ce zici de toate astea? e vreo explicatie? gresesc eu undeva? sunt curioasa, din copiii de care te ocupi, sunt mantuiti? cum vezi daca un copil e mantuit? cum poti explica unui copil de cativa anisori intregul plan de mantuire?

aa mi-a placut ideea cu marturiile,zicea Daniela ca ma cheama sa le povestesc copiilor ei marturia mea :))) dar sincer, nu stiu cum as putea sa o povestesc pe intelesul lor…

apropo, a intrat Daniela pe site la acea editura dar nu stie ce sa caute pe acolo exact. adresele pe care mi le-ai dat sunt de romani sau americani? acolo am putea sa scriem sa cerem informatii? sau doar comenzi? sau? ca nu am inteles suta la suta din ce ai scris referitor la ele…

multumesc inca o data pentru bunavointa ta🙂

multe binecuvantari si tie si Agniei!

Cristina

Data: 09.02.2010

From: Madalin P.

To: Cristina

Buna Cristina, in primul rand vreau sa-ti multumesc pentru mail. A fost o imensa incurajare pentru mine sa vad profunzimea ta si seriozitatea cu care tratati lucrarea cu copiii.
M-a impresionat atat de mult incat ma gandeam sa te intreb daca nu ai fi de acord sa il postez ca articol pe blog.
Cred ca ar fi un subiect de discutie extraordinar. Si daca vrei sa il faci mai putin personal, sa scoti numele si ce mai crezi tu de cuviinta.
As pune unul numit: Raspunsuri la intrebarile sincere ale Cristinei (sau poti alege un nume anonim)

Acum sa trecem la raspunsuri concrete.

In primul rand succes in sesiune, daca cumva mai ai vreun ex. Si eu sunt in sesiune si stiu cum e. Mai am 2 examene.
In primul rand te rog sa imi spui la ce biserica mergeti. Nu conteaza in subiectul discutat, dar sunt eu curios pt ca cunosc cat de cat orasul.
Am auzit de tabara Y., dar nu am fost niciodata si nici nu stiu ce se petrece acolo. Cat despre D.M. l-am intalnit o singura data si nu stiu nimic despre el.
O alta intrebare este ce fel de biserici sunt cele in care lucreaza Daniela si tatal ei ce fel de misionar este. Cred ca misiologia lui va fi afectata mult de agenitia misionara care il sustine, dar asta e o alta poveste. O alta intrebare este daca copiii de nepocaiti trec prin acelasi proces ca si cei de pocaiti? Observi vreo diferenta intre felul cum reactioneaza cele doua categorii la evanghelizarile astea pt copii?

Am inteles ca in tabara Y. li se explica foarte frumos copiilor lectiile biblice si se fac mereu aplicatii cu privire la mantuire. apoi copiii care vor, pot merge separat si la consfatuire unde li se prezinta mai in detaliu evanghelia si sunt condusi la Cristos daca doresc. Prietena mea cand venea de acolo imi spunea mereu bucuroasa cati copii l-au primit pe Domnul si ce bucurosi erau…” Deci metoda asta cred ca e mai ok, decat sa ii pui sa ridice mana. Asa le poti explica individual, pot pune intrebari si poti sa le prezinti mai bine si mai personalizat evanghelia.

L-am primit pe Domnul Isus in tabara Y. (P-U-N-C-T)” transformarea? schimbarea? orice altceva? NIMIC. nu numai ca nu spun ei, dar nici nu se vede in modul lor de a trai. sau unii mai spun ca citesc mai mult bilbia, sau se roaga mai mult. si acesti copii/adolescenti se boteaza si cred ca sunt mantuiti, stau linistiti in biserica si dorm somnul mortii spirituale… e tragic ce spun acuma, dar e asa de adevarat. si nu numai din tabara asta, dar si din alte tabere de copii asemanatoare. crede-ma n-am vazut nici unul care sa ii fie foame dupa Cuvant sau sa fie pasionat de Cristos..” Aici este problema bisericii. Nu cred ca este atat de mult problema celor care lucreaza cu copiii in cazul asta ci lipsa de discernamant a liderilor bisericii. Sa explic un pic. Eu cand ii evanghelizez pe copii, la fel ca si la adulti, le spun cum sa fie mantuiti, nu ca sunt mantuiti. Eu nu dau la nimeni cu usurinta garantia. Dar ce le spun este ca daca au luat intr-adevar o decizie (urasc terminologia asta), daca intr-adevar Dumnezeu a lucrat in ei, se va vedea prin vietile transformate si daca asta nu se va intampla ii asigur ca nu au primit nimic, decat niste emotii si ca vor sfarsi in iad. Eu am cateva teste simple: Ura impotriva pacatului, afectiuni putenice cu privire la jerfa Domnului Isus, o intelegere serioasa a pretului platit pt tine, o dorinta dupa cresterea in ascultare si in cunoasterea Cuvantului, etc.
Am sa iti dau exemple concrete: In Oltenia unde lucram cu copiii, la un moment dat am avut o vizita neasteptata din partea lui Dumnezeu. Cei mai obraznici si mai glumeti baieti au inceput sa planga serios si sa isi marturiseasca pacatele. Asta la 9-10 ani, o fata cu care ma rugam sa se intoarca la Domnul, mi-a spus ca L-a vazut pe Domnul Isus cum a venit si a imbracat-o intr-o haina alba si a iertat-o. Era o biserica baptista, nu penticostala, iar eu nu sunt penticostal. Dar ceea ce le-am zis la copii dupa acest eveniment inedit, a fost ca dovada sta nu in intensitatea emotiilor traite, ci intr-o viata schimbata. De cand le predic evanghelia asta le zic intr-una. Dovada este o viata schimbata.
un alt exemplu sunt nepotelele mele. Sunt cele mai faine fetite pe care eu le cunosc. Sunt foarte cuminti si ascultatoare, dar sunt si ele pacatoase. Cum le-am vestit evanghelia? Pai am folosit legea. De fiecare data cand pacatuiau, nu le spuneam cum spun pocaitii ca daca faci asta Domnul Isus se supara si nu te mai iubeste. Ci le spuneam ca este pacat. Si intrebam care este pedeapsa pentru pacat? Si apoi intrebam daca au vreo sansa de scapare? Nu le dadeam eu nici o speranta, ci lasam sa se acumuleze vina, pana ce intrebau ele: Dar nu se poate face nimic? Tu cum scapi cand pacatuiesti?, ca ma vedeau si pe mine ca pacatuiesc. Si atunci le explicam evanghelia si ne rugam impreuna, dar nici o data nu le-am zis ca sunt crestine. Le-am zis ca asta numai ele si cu Dumnezeu o sa stie cand se intampla si din cand in cand le mai intreb daca sunt sau nu crestine. Le-am invatat ca pana ce nu au o relatie personala cu Dumnezeu nu sunt crestine si au inteles asta. Acum ele au 8 si 9 ani cele mai mari. Si sincer nu stiu ce sa cred. S-au schimbat mult. Le place enorm de mult sa studiem din Biblie, sa ne rugam. De exemplu anul trecut de revelion au stat cu noi cu tinerii si s-au rugat cred ca vreo 2 ore fara intrerupere. Au stat in genunchi fara sa adoarma sau sa se plictiseasca. Si au zis ca a fost cel mai frumos revelion din viata lor. Deci sunt semne serioase, dar tot nu le zic ca sunt crestine, pana ce ele singure nu vad ca semnele se implinesc si pot sa explice cum au fost iertate. Ceva interesant este ca desi le-am zis evanghelia de 1000 de ori, cand le mai intreb cateodata care e evanghelia nu prea stiu sa imi spuna.

Acum eu voi fi poate in viitor pastor. Ca cineva sa devina membru la noi in biserica o sa trebuiasca sa treaca ceva timp si o sa trebuiasca sa fie super evidenta schimbarea in viata lui. De exemplu Robert de care am povestit nu o sa poata fi botezat mai repede de 1 an de zile, ca sa aiba timp sa fie testat si sa poata trece testele. Majoritatea cad in primul an. Acum s-a intors inca un tip, Dragos. Aseara am stat cu el pana la 11:30. Semnele manturii sunt atat de evidente, ca sunt impresionat, dar eu nu i-am spus lui asta. Pentru ca ma pot insela si eu. Am zis ca timpul va dovedi si incerc sa il ucenicizez cat pot.

„stau in biserica si sunt oameni religiosi, chiar slujesc in fata, si viata lor din timpul saptamanii se desfasoara intre doua filme, un pariu sportiv, un biliard, o noapte de stat cu „grupul de rugaciune” la filme horror si ras pana nu se mai poate, cateva ore sau nopti de jucat jocuri in retea, un folbal pana la 12-01 noaptea, mai o intalnire la pizza, si apoi duminica in fata la slujire sau in banci ca niste crestini cucernici.😦 :(„

Aici din nou baiul este ca asa e intreaga biserica, cu mici exceptii. Cum sunt parintii? Vad ei pasiune pentru cuvant in familie? Au un tata care este pasionat de Cristos?
Dar in biserica ce vad? Au un lider de tineret care iubeste Cuvantul si iti face apa in gura cand vorbeste de dragostea lui pt Isus? Sau au un pastor zelos pentru Imparatia lui Dumnezeu? Care evanghelizeaza si este implicat in viata membrilor bisericii?
Se poate ca efectele astea sa fie rodul religiei, din care o mica parte este tabara Y. Dar se poate ca si restul „crestinismului” de care ei au parte sa fie doar forma fara continut si atunci normal ca is pe net toata ziua.

„exact cum era inainte si daca Daniela i-a spus ca acuma ea trebuie sa asculte de Domnul Isus(sau ceva de genu, amintindu-i de ce a facut in tabara) nu a mai prea gasit ecou in inima ei. asa zice ca Il iubeste pe Domnul Isus, dar asta mai mult la nivelul asta al vorbelor, sau ma rog, in rest tot asa…ca orice alt copil.”
Paul Washer are o predica in care vb despre o situatie din asta si spune diferenta intre cum ar fi fost tratat un caz din asta acum 100 de ani si cum e el tratat, daca e tratat azi.

In mare asta e ceea ce el ar fi zis acestei fete, iar eu subscriu: Acum 2 ani ai marturisit ca esti crestina, dar acum se vede ca de fapt credinta ta era falsa, deoarece nu exista nici o schimbare in viata ta. Daca intradevar convertirea ta a fost reala, dovedeste-o prin pocainta continua si fugi de pacatele in care te balacesti. Daca nu faci asta iti dovedesti tie, si celorlalti ca nu ai fost niciodata o crestina si ca te indrepti spre Iad. Diferenta este ca tu nu ii spui ca e crestina si trebuie sa traiasca ca si cum e o crestina. Ci ca ea a marturisit ca ar fi, dar ca nu se vede asta si daca e adevarat trebuie sa o dovedeasca printr-o viata de ascultare de Domnul.

„sora acestei fetite, era in clasa a 7-a cand s-a dus in tabara si ea cu inca o fata au fost capul rautatilor in acea tabara, dar ea stia ca l-a primit pe Domnul „acum doi ani” si nu mai avea nevoie sa se mai predea. si aceasta fata a vrut sa se boteze anul trecut, doar ca i s-a spus ca e prea mica. in schimb, la urmatorul botez va fi si ea printre candidati. si ea este aceeasi adolescenta crizata (scuze de expresie dar chiar asa este la propriu). ma sperii la gandul ca ea va fi urmatoarea inselata din biserica.”

Scuza-ma ca iti zic, dar biserica asta isi merita membrii. Daca nu au nici un fel de pricipii pe care sa primeasca membrii in biserica isi merita soarta. Cat despre fata asta, daca eu as fi in locul tau, as lua ca de la Dumnezeu datoria de a ii face de cunoscut pericolul in care se afla. As ameninta-o cu Isaia 1 si as face-o sa fuga de botez ca de dracu. Sa sti ca realmente am facut asta. M-am chinuit sa conving oameni sa nu se boteze si sa Il enerveze pe Dumnezeu si mai tare. Deci eu as aborda-o pe fetita asta si as confrunta-o cu pacatul ei. I-as spune pe fata ca e pierduta si ca se inseala singura. Folosind Ezeck 36 -noul Legamant- si aratandu-i ca acele lucruri nu sunt o realitate in viata ei. Te indemn serios sa iei in considerare responsabilitatea pe care o ai fata de fata asta, daca Domnul ti-a descoperit tie pericolul in care se afla.
„si atunci ma intreb…. cum li se vesteste evanghelia acestor copii? cum se face ca 90, poate imi permit sa spun 99 % dintre cei care vin din tabara sunt de fapt niste oi neregenerate? unde se greseste? Totusi trebuie sa fie o eroare….”

Baiul cred eu e ca pe langa tabara care probabil are erorile ei, ele se intorc la pastori neregenerati, la lideri neregenerati si la parinti neregenerati. Pt ca eu imi permit sa zic ca 90 % dintre membrii sunt in aceeasi situatie, dar isi ascund mai bine pacatele. Cati dintre adulti sunt pasionati de Hristos sau de Cuvant, sau implinesc cele necesare la acesti copii daca ar fi fost intr-adevar regenerati?
intr-un timp nici eu nu credeam in mantuire la varste mici, dar apoi l-am auzit pe Piper si marturia lui si a multor altora, am intalnit misionari care slujeau din greu, convertiti printr-un program de copii si am inteles ca Dumnezeu este suveran si peste varsta celui ales. La predicile lui Edwards s-a pocait un copil de 5 ani si zicea ca mai vrea sa mearga sa il asculte predicand si copilul respectiv nu a dat inapoi. Si cazurile pot continua.

„nu stiu ce sa iti spun… astea sunt lucrurile pe care le stiu si le-am observat ani la rand in biserica la noi… sunt triste, foarte triste, dar sunt realitati, si tot mai multi tineri care vin sa se boteze, nu vezi nici o licarire a vietii in ei, ci mai degraba sunt invatati intr-un sistem religios si sunt linistiti ca sunt in biserica si sunt botezati. li s-a amagit constiinta ca sunt mantuiti si acum sunt oribi, surzi.”

Deci de vina este sistemul religios? Cine le amageste constiinta? Daca nepotelele mele merg in tabara asta, dar cand vin acasa se lovesc de o predicare corecta a cuvantului lui Dumnezeu, conteaza? Dar daca vin intr-o biserica moarta oare nu ei sunt responsabili de omorarea constiintei?
Daca ar fi buna tabara, dar ar veni in biserici moarte, cum ne-am da seama? Si ce am putea face? Cand tinerii mai mari din biserica, sau botezati inaintea lor, ii strica in loc sa ii ajute.

„tu ce zici de toate astea? e vreo explicatie? gresesc eu undeva? sunt curioasa, tu din copiii de care te ocupi, sunt mantuiti? cum vezi daca un copil e mantuit? cum poti explica unui copil de cativa anisori intregul plan de mantuire?”

Eu cred ca ai foarte mare dreptate si ma bucur enorm ca ai observat lucrurile astea. Intrebarea mea este de ce nu esti implicata in slujire? De ce ii lasi pe altii sa le distruga sufletele si de ce o lasi pe Daniela sa faca singura treaba asta? Sper ca ti-am dat explicatia. Dintre copiii cu care lucrez eu nu stiu cati sunt mantuiti si, desi ii banuiesc pe vreo 2 sau 3, nu am dat nici unuia garantii.Vad ca un copil e mantuit la fel ca la un adult prin atitudinea fata de pacat, cruce, etc. Am spus mai sus. Evanghelia e foarte simpla. Le dau exemple pe intelesul lor. Multe povestiri care sa sublinieze principiul: Altul se ofera sa ia pedeapsa in locul tau. Si marturiile. Eu trec sistematizat prin Cartile Vechiului Testament cu ei si incerc o data la 2, 3 intalniri sa spun din nou evanghelia.

„aa mi-a placut ideea cu marturiile, zicea Daniela ca ma cheama sa le povestesc copiilor ei marturia mea :))) dar sincer, nu stiu cum as putea sa o povestesc pe intelesul lor…”

Pai spune-o ca o poveste despre o fata si apoi spunele un semn distinctiv al fetei pe parcursul povestii si la sfarsit ii intrebi daca ar vrea sa o cunoasca pe fata asta. Si le spui ca tu esti si le arati semnul distinctiv.
Apoi le explici ca in ciuda pacatelor facute pana acum si ei pot sa fie mantuiti. Si ii indemni sa isi puna increderea in Isus si le explici cum El poate plati in locul lor pentru pacat.

Adresele sunt de la misionari americani, dar vorbesc si romana. Ei pot oferi si informatii si chiar fac si instruiri cu liderii de copii. Eu cred ca sunt buni, dar nu sunt singurii buni si puteti sa va orientati voi si luati ce va foloseste de la ei.

DOMNUL SA VA BINECUVATEZE SI SA IMI SPUI CE PARERE AI DESPRE PROPUNEREA MEA CU ARTICOLUL PE BLOG.

Data: 09.02.2010

From: Cristina

To: Madalin P.

multumesc mult de tot pentru ce mi-ai scris. mi-a fost de real folos si incurajare. o sa incerc sa iti raspund si eu cat de cat intr-o ordine de idei.

ca tot ai pomenit de examene, eu am incheiat cu ele pe semestrul asta, asa ca am timp berechet sa iti scriu🙂 iti doresc si tie ca Domnul sa te ajute sa inchei cu bine si cele doua examene pe care le mai ai.

acum, referitor la intrebarile pe care mi le-ai pus legate de biserica unde merg si de cele pastorite de tatal Danielei…

eu sunt membra in biserica Q. ; acolo am mers de mica impreuna cu familia mea si sincer nu cred ca as schimba-o in contextul bisericilor din X., pentru ca nu cred ca as gasi ceva mai bun in alte parti… ba chiar in multe biserici e mai tragic decat la noi. iti voi spune mai multe ceva mai jos in mail.

cat despre tatal Danielei, este sustinut de biserica S. si comunitatea baptista (din cate stiu) si pastoreste niste biserici din diferite comune din imprejurimile lui X., biserici destul de mici. in unele comune lucreaza doar cu copii, deoarece nu este o biserica baptista.(nu stiu nici penti dc este sau nu) acuma, in ce masura este influentat de cei care il sustin, nu stiu sa iti spun, oricum daca e, e ca peste tot in celelalte biserici baptiste. ca doar toate apartin de comunitate.

as vrea sa iti spun oricum, ca eu nu sunt neaparat baptista, chiar daca merg la o biserica baptista; imi spun crestina, adica urmasa a lui Cristos si atat. pot avea partasie la fel de bine cu orice copil al lui Dumnezeu din orice alta denominatie evanghelica (cu precizarea facuta, sa fie intr-adevar crestin autentic, nu doar pretins).

asa cum ti-am spus si la inceput, mi-a cazut foarte bine ce mi-ai scris si mi-am dat seama ca tu chiar te ocupi in modul cel mai serios de copii. niste concluzii pe care le-am tras au fost: intr-adevar conteza foarte mult CINE se ocupa de copii, cat de strapuns si de pasionat este el de Cuvant, cat de clar intelege el care este adevaratul mesaj al evangheliei. Pe de alta parte conteaza mult si mesajul propriu-zis transmis copilului si ceea ce ii spui dupa ce el face anumiti pasi. Vezi, din cate mi-am dat seama, tu le prezinti cu totul altfel copiilor evanghelia. Nu in stilul in care se face in general si cum sunt invatati invatatorii. Intr-adevar, sunt foarte de acord cu modul tau, cred ca Daniela va fi incantata sa descopere o alta perspectiva. si eu aveam lucrurile astea in mine, dar nu stiam sa le numesc asa de clar pentru ea cu privire la cum sa se raporteze la copii.

ca tot ma intrebai de diferenta dintre copiii din familii crestine si cei din cele necrestine, nu stiu sa iti spun mai mult decat mi-a mai povestit Daniela. din cate stiu era o fetita care nu era din familie crestina care se ruga aproape la fiecare lectie sa il primeasca pe Domnul si tot nu era sigura, a ajuns in tabara Y. si s-a dus la consfatuire unde l-a primit din nou pe Domnul, si cand a intrebat-o Daniela daca acum era sigura, i-a spus cumva ca da.. dar la scurt timp, iar s-a intors la felul de dinainte si iar nu mai stia ce e cu ea… nici Daniela nu mai stia ce sa creada si nu mai stia ce sa le spuna cand o intrebau chestii legate de mantuire pentru ca si-a dat seama ca nu ii poate insela sa le spuna ca sunt mantuiti daca il primesc pe Domnul, pe de alta parte stia ca tot trebe sa le zica ceva, sistemul de invatatori spune intr-un fel, constiinta in altfel si a intrat intr-o stare de confuzie totala, incat nici lectiile nu mai stia cum sa le tina, pentru ca daca se tine strict de ceea ce a invatat la invatatori, trebuie sa faca aplicatia de mantuire la urma si sa ii indemne sa Il primeasca pe Domnul si sa spuna o rugaciune.. de asta ziceam ca ceea ce ai scris tu, modul in care le vorbesti tu copiilor despre lucrurile astea cred ca o va ajuta mult, sa le spuna ca viata transformata arata daca ei cu adevarat Il au pe Domnul in viata lor.

dar in general copiii ei sunt din familii necrestine din cate stiu… si deocamdata nu a fost cazul sa se intoarca asa serios la Domnul si sa vrea sa se boteze, pentru ca sunt mici. dar cum iti ziceam, pun asa intrebari de tot felul.

acum referitor la tinerii din biserica noastra, trebuie sa admit ca sunt si tineri seriosi care il cauta pe Domnul dintr-o inima doritoare si sincera, dar sunt putini…chiar putini. si trebuie sa spun ca in biserica noastra sunt frati buni, crestini care se tin de Cuvant si de o linie buna, dar sunt si frati firesti, ca in orice alte biserici. si de obicei cam cei firesti incearca sa se vare in fata din pacate. pastorii nostri au tinut o linie buna, o invatatura sanatoasa, dar de multe ori deja cei care asculta sunt surzi si nu isi dau seama ca despre ei e vorba. nu stiu, poate nu se spune chiar asa de ferm si radical ceea ce se spune incat sa inteleaga ca ori is vii ori is morti, nu stiu, ca de predicat se predica adevarul. sti, mai e o chestie, pastorii nici nu stiu atat de bine ce se intampla intre tineri, pentru ca asta e viata din timpul saptamanii iar la biserica toate par roz😀 si tinerii sunt chiar apreciati ce ravna de slujire au. nimeni habar nu are ce fac ei in rest. crede-ma te sperii sa vezi cum vin in fata si cat de spirituali par si fac niste rugaciuni de te dau pe spate, si tu sti ca tocmai a inchis televizorul de la filme unul dupa altul si a venit la biserica😦

mai e adevarat si faptul ca pastorul de tineret face cam la fel, nu in proportii ca ei, dar oricum. asta e trist, chiar nu pot sa spun cum ziceai tu ca se vede pe El ce pasionat e de Cristos si cat de pasionat il prezinta celorlalti … nu asta nu pot spune… dar nu stiu sincer, poate as numara pe degete astfel de oameni chiar in oras…

stii, cum zicea tot paul washer… caprele sufoca oile si isi impun vointa, cam asta se intampla in biserici… si la noi.. cei firesti se vara in fatza si oile sufera. dar sunt multe oi la noi in biserica, pe langa toate caprele, asa ca stau si ma bucur impreuna cu aceste oi🙂

mi-a placut tare mult ce ai scris referitor la cum vei primi tu oamenii in biserica, intr-adevar la noi repede se da crezare si se boteaza, intr-un fel poti zice ca e dreptul lor sa se boteze, o fac pe cont propriu, ei raspund; pe de alta parte e mult mai sanatos si pentru biserica sa nu primeasca in sanul ei lupi in piele de oi care mai tarziu sa creeze probleme. si este chiar mai benefic pentru ei sa nu se amageasca.

ma bucur tare mult sa aud de copii asa de pasionati si de doritori cum sunt nepotelele tale, Domnul sa le creasca in cunoasterea Lui si sa le faca crestine insetate dupa El si doritoare de a marturisi mai departe o evanghelie curata.

chiar voi lua in serios ce mi-ai spus referitor la adolescenta de care iti scriam… intr-adevar sunt responsabila sa ii spun, chit ca nu m-ar asculta. nu am mai apucat sa vorbesc de mult cu ea, pentru ca eu fiind studenta in W. ajung mai rar pe la biserica in X., si cu atat mai rar apuc sa petrec timp cu cei de aici din X…. dar cu proxima ocazie cand mi-ar spune din nou ca vrea sa se boteze sau orice de genul asta, am sa iau „taurul de coarne” si cu ajutorul Domnului o sa ii spun.

pentru ca ma intrebai de implicarea mea, sincer nu as avea nici o sansa in sistemul asta. tot ce as vrea eu sa fac ar fi pe dos fatza de cum se face, mai ales in privinta grupelor. chiar unul din pastori m-a indemnat sa ma ocup si eu, dar nu as putea face fatza la sistem, si as intra in conflicte mereu. si sincer, nici nu m-am simtit chemata deloc in domeniul asta. si un alt motiv este faptul ca fiind studenta in W. chiar nu imi permite sa ma impart in prea multe chestii.

In schimb mi-a dat Domnul de lucru printre colegii mei studenti, chiar am ajuns cu unii la niste discutii pe care nu am visat vreodata ca le voi avea, dar stie Domnul cand sa aduca momentele potrivite. si cred ca El are un plan cu mine acolo, cred ca El m-a pus cu un scop intre ei, in primul rand sa aduc slava Numelui Lui prin viata mea si prin marturisirea Lui atat cat El ma ajuta.

poate as fi putut vorbi in termeni mult mai duri despre sistemul religios si despre erorile din biserica de la noi, dar nu am vrut sa pacatuiesc vorbind de rau autoritatea sau pe fratii mei. cum ti-am spus, iubesc biserica Q. (ma refer la adevarata Biserica a lui Cristos Q.) si chiar daca exista multe greseli si multi oameni firesti nu isi vad de nasul lor, tot nu pot sa reneg fratii adevarati din mijlocul acestei comunitati. pastorii nostri, asa cum sunt ei, nu perfecti, totusi au tinut o linie buna, au niste vieti model si nu s-au compromis in nici un aspect al vietii lor, de aceea ii pretuiesc pentru ca putini pastori au ramas verticali in zilele noastre.

multumesc mult mult inca o data, poate nici nu am reusit sa exprim suficient de clar cate lucruri am invatat din mailul tau. mi-a fost asa de folos…

poate nu ti-am raspuns la toate intrebarile tale, daca am omis ceva din neatentie, te rog mai intreaba-ma si iti raspund.

cu privire la postarea pe blog, wow chiar nu m-am asteptat la o astfel de propunere; nu am nimic importiva, doar cum ziceai, ar trebui putin slefuit si scoase anumite nume de acolo… si te-as ruga sa nu imi publici numele, pentru ca daca cineva care ma cunoaste, din biserica sau mai stiu eu de pe unde, ar citi articolul, nu as vrea sa creada ca imi vorbesc de rau biserica sau mai stiu eu ce alte interpretari sa mai faca din ceea ce am scris… bine? multumesc🙂

scoti tu ce crezi ca e necesar de scos din mail? sau ai vrea sa scot eu? cum vrei tu, chiar nu ma deranjeaza… daca e cu folos 🙂

nu te obosi sa imi scri, daca inca esti ocupat cu examenele. nu as vrea sa te incurc sau sa iti rapesc din timpul pretios cu mailurile mele.

Cu drag, Cristina

Data: 10.02.2010

From: Madalin P.

To: Cristina

Buna Cristina, iti multumesc din nou pentru un email profund si bine structurat. Ma bucur sa vad sinceritatea si profunzimiea cu care te gandesti la lucrurile spirituale si ma bucur enorm de atitudinea ta fata de conducatorii bisericii tale si fata de membrii regenerati. Ma bucur ca ii stimezi si ii respecti si asta e o incurajare pentru mine.
Acum pentru ca sunt ocupat cu munca si cu sesiunea, am sa raspund pe scurt.
In primul rand as vrea sa te ocupi tu de cizelarea mailurilor, si de al tau initial si de al meu. De fapt de la primul pana la asta te rog sa scoti numele si locurile ce ar putea duce la identificare ta. Poti da nume fictive sau simbolice bisericilor implicate de genul „X” sau „A”.
As vrea sa il gandesti ca si articol, adica o sa pui data la fieare mail si o sa spui ca este adresat de la mine la tine sau de la tine la mine. Te rog sa iti alegi si un nume fictiv ca sa poata sa fie mai usor de urmarit. Scrie sub un pseudonim.
Ma bucur ca mailul meu te-a ajutat si sper sa putem coresponda in continuare.
Am sa iti recomand si o predica faina care pe mine ma incurajat, de fapt este biografia tatalui lui John Piper spusa de el si cred te va incuraja in timp ce o sa te gandesti si la intrebarea cum o sa-mi cresc eu copiii? si ce am sa ii invat eu? cat pot ei intelege si la ce varsta sa incep?
Cred ca te va ajuta aceasta predica. pe mine m-a ajutat.
http://www.desiringgod.org/ResourceLibrary/Biographies/2594_Evangelist_Bill_Piper_Fundamentalist_Full_of_Grace_and_Joy/

Domnul sa te binecuvanteze si fie ca El sa faca sa straluceasca fata Lui asupra ta si a Danielei si la fel sa straluceasca fetele voastra de prezenta Lui in voi.

Cu drag, Madalin.

Published in: on Februarie 24, 2010 at 9:52 pm  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://calvinisti.wordpress.com/2010/02/24/raspunsuri-la-intrebarile-cristinei-despre-lucrarea-cu-copiiii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 comentariiLasă un comentariu

  1. Eu sunt unul din invatatorii despre care vorbeste cristina. Un tanar de la noi de la bise mi-a trimis linkul blogului pentru ca stia ca ma ocup de copii si ii sfatuim in felul acesta. Cristina, ma bucur pentru preocuparea ta pt lucrarea cu copii si te inteleg perfect ca te doare faptul ca multi din tinerii care se boteaza nu sunt cu adevarat schimbati. Si pe mine ma doare acest lucru.
    As vrea sa va spun mai pe detaliat cum ii sfatuim noi pe copii ca sa intelegeti mai bine si sa nu trageti concluzii pripite. Eu am facut cursul acum in februarie. In primul rand, lectiile noastre biblice sunt structurate foarte bine, au aplicatii pentru copil mantuit si nemantuit ci cautam sa le explicam pe intelesul lor ceea ce vrea Dumnezeu pentru ei. Incercam in special pe cei nemantuiti sa inteleaga cum sa fie mantuiti. Multi copii sunt cercetati si vin la sfatuire. Ce facem noi acolo? Primul lucru pe care il facem este sa vedem daca copilul este sub convingerea pacatului, daca ii pare rau ca a pacatuit si este constient ca merge in iad. Daca aceste lucruri nu sunt prezente in viata lui, nici nu ne gandim sa il sfatuim mai departe petnru ca el nu este convins de pacat. Duhul lui Dumnezeu nu a lucrat inca in viata lui. Doar atunci cand vedem ca un copil este convins de pacatul sau, ii vorbim cum poate sa il primeasca pe Isus in inima lui. (unii copii plang in hohote pentru pacat, sunt siguri ca merg in iad si le pare rau de pacat). De ce le prezentam conceptul cu a-L primi pe Isus in inima? In Biblie este prezent acest concept Romani 10:13 Apocalipsa 3:20. Domnul Isus vrea sa intre in viata noastra si sa o schimbe. Noi vrem pentru copii sa inteleaga momentul in care se hotarasc pentru Cristos. Si noi nu le spunem doar atat:”Daca a fost un moment in viata ta, cand l/ai primit pe Isus in viata ta atunci esti mantuit si poti face ce vrei”. NU..Noi le explicam ca trebuie sa fie sinceri in hotararea lor si sa se vada schimbare in viata lor. Pe langa aceasta, copii care vin la sfatuire continua sa vina la grupele de copii, unde sunt invatati cum sa traiasca pentru Dumnezeu, cum sa fuga de pcat, sa citeasca Biblia si sa se roage si tot ce vrea Dumnezeu de la viata lor si sa creasca cu adevarat. Aici nu e vorba de categoria de oameni despre care vorbeste Paul Washer. Noi nu ii lasam pe copii sa isi formeze aceasta conceptie. Noi cautam sa ii ucenicizam cat putem de mult si sa ii invatam sa asculte de Dumnezeu. Si Dumnezeu intradevar schimba vietile multora si pot sa spun si eu multe exemple de copii shcimbati cum a spus si Madalin.
    Copiii au nevoie de sfatuire sa inteleaga bine cum sa ajunga la mantuire si cum sa ramana in hotararea lor si cum viata lor sa fie schimbata. Pe paginile Scripturii vedem exemple in care oamenii intreaba cum sa fie mantuiti. Multi copii au aceasta intrebare dupa ce vin la grupele de copii. Cum pot ei sa fie mantuiti daca nimeni nu le explica clar? Lucrarea noastra cu copii este incompleta fara sfatuire!
    De asemena sunt multi copii care nu iau o hotarare serioasa si se vede lucrul acesta in viata lor, dar noi ne bucuram ca Dumnezeu schimba vieti si multi dintre ei sunt shcimbati.
    Acum Biblia nu ne invata modul concret prin care sa vestim evanghelia la copii, putem sa o facem in multe moduri si ma bucur pentru tine Madalin ca o faci printr-un alt mod si cred ca faci o lucrare foarte buna din ce zici. imnportant este sa le vestim Evanghelia petnru ca Dumnezeu le vorbeste copiilor si ei sunt capabili sa inteleaga Scriptura. Statisticile spun ca cei mai multi dintre cei care se intorc la DUmnezeu au factu-o intre varstele 4-14 ani. Ce este important, cand mergem la copii este sa nu pierdem vremea cu jocuri glume si cantece si sa neglijam vestirea evangheliei si Cuvantului lui Dumnezeu!
    Domnu sa va ajute sa Il slujiti in lucrarea cu copii asa cum credeti ca este mai bine si dupa voia Lui!

    • Draga Radu, Iti multumesc pentru timpul petrecut sa citesti acest articol. Daca te-a aajutat cu ceva atunci a meritat sa il pun pe blog, chiar daca nu l-ar mai fi citit nimeni. Acum as vrea sa iti raspund un pic in ordinea afirmatilor tale.
      Desi incepi asa: „te inteleg perfect ca te doare faptul ca multi din tinerii care se boteaza nu sunt cu adevarat schimbati. Si pe mine ma doare acest lucru.” Apoi continui cu: „As vrea sa va spun mai pe detaliat cum ii sfatuim noi pe copii ca sa intelegeti mai bine si sa nu trageti concluzii pripite.” .

      S-ar putea intelege ca imi pare rau de ce se intmpla, dar hai sa iti explic cum o facem. Stiu ca nu asta ai vrut sa spui dar mie mi s-a parut amuzanta oridinea ideilor🙂

      Acum sa trecem la lucruri serioasa. Cristina nu spunea ca nu e bine sa lucrezi cu copiii sau sa ii sfatuiesti, nici eu nu spun asta, dar intrebarea este ce ii sfatuim si cat de biblic e ceea ce facem. De exemplu tu ai spus: „De ce le prezentam conceptul cu a-L primi pe Isus in inima? In Biblie este prezent acest concept Romani 10:13 Apocalipsa 3:20. Domnul Isus vrea sa intre in viata noastra si sa o schimbe”

      In Romani 10:13 gasim scris: Fiindca oricine va chema Numele Domnului va fi mantuit.” In ce pasaj apare asta? Pe ce pune accentul pasajul? Pe credinta sau pe marturisire sau chemarea? Domnul Isus nu vrea inima copiilor, el vrea tot copilul intreg, cu trup si suflet. Daca studiezi atent contextul vei vedea ca nu se refera la o decizie umana, ci la necesitatea de a crede in Matuitorul pus la dispozitie de Dumnezeu. In Biblia mea TBS titlul pasajului este Israel are nevoie de Evanghelie.

      In Apocalipsa 3:20 scrie: „Iata Eu stau la usa si bat, daca aude cineva glasul meu si deschide usa, voi intra la el, voi cina cu el si el cu Mine”
      Unde apare aici inima? Cu cine vorbeste Domnul Isus? Cu biserica din Laodicea pe care o ameninta ca o vomita din gura pt ca nu era nici rece nici in clocot. Nu se vorbeste crestinilor aici si acest text este super abuzat in evanghelizarile moderne. In acesta idee vreau sa iti recomand un link de Paul Washer in care vorbeste de adevarat convertire si de adevarata evanghelie. Il gasesti aici: http://www.youtube.com/watch?v=yklUbLgF2rI
      Aici vei vedea si cum a tratat el un caz similar celui descris de Cristina in Romania: http://www.youtube.com/watch?v=HIM1k1ty_qU

      .Noi le explicam ca trebuie sa fie sinceri in hotararea lor si sa se vada schimbare in viata lor
      Si eu cred ca trebuie sa fie sinceri, dar asta nu garanteaza nimic. SI martorii sunt sinceri si budistii si mai ales musulmanii. Dar sunt sincer inselati. Nu sinceritatea e problema si faptul ca ei nu aud o evanghelie Biblica care sa ii invete ca credinta adevarata este precedata si urmata de pocainta continua pentru pacateledin viata.

      Cum pot ei sa fie mantuiti daca nimeni nu le explica clar? Lucrarea noastra cu copii este incompleta fara sfatuire!

      Sunt perfect de acord si cred ca este foarte bine ca discutati cu ei personal si ii sfatuiti, dar am o intrebare practica. Sa zicem ca un copil vine la sfatuire, plange pt pacat, tu ii spui sa Il primeasca pe Isus in inima, el se roaga si bucuros pleaca acasa. Dupa cativa ani se boteaza si apoi la adolescenta incepe sa o ia razna, umbla cu fete, fumeaza, copiaza la scoala si multe alte pacate. Ce o sa ii spui tu despre faptul ca l-A primit pe Isus in inima? Cum o sa te raportezi la el? Va fi el inca considerat crestin, dar carnal? Pentru ca mailul Cristinei a fost despre astfel de copii. Si nu cred ca neaga nici ea ca sunt copii care se intorc la Domnul la grupele de copii, dar ce face cu toti cei ce cad?

      „Important este sa le vestim Evanghelia petnru ca Dumnezeu le vorbeste copiilor si ei sunt capabili sa inteleaga Scriptura. Statisticile spun ca cei mai multi dintre cei care se intorc la DUmnezeu au factu-o intre varstele 4-14 ani”

      Ce statistici spun asta? Cine le-a facut? Cei care ii fac pe copii sa ia o decizie cu forta si nu le pasa de ei apoi? Sti ca dupa statistici de genul asta toata populatia Romaniei s-a predat pana acum de 4 ori? Unde sunt copiii astia cand implinesc 20 de ani? Acum sincer tu esti multumit de cresterea copiilor din biserici? Crezi ca vor fi o generatie puternic radacinata in Cuvant? Eu vad o realitate care ma ingrozeste, copii de pocaiti care nu stiu ce este evanghelia si cum pot fi mantuiti dupa ani de mers la grup. E trist dar e adevarat.

      Inchei cu un video si te rog mult sa nu crezi ca am scris cu o atitudine negativa, dar am scris cu ingrijorare pt viitorul bisericii romane.

      Cu mult drag si respect, Madalin

      • Ce o sa ii spui tu despre faptul ca l-A primit pe Isus in inima? Cum o sa te raportezi la el? Va fi el inca considerat crestin, dar carnal?

        E clar ca viata lui nu s-a schimbat si ii vei spune ca el nu s-a increzut cu adevarat in Dumnezeu si poate sa se increada in Dumnezeu.
        In legatura cu copii care nu stiu evanghelia, eu pot sa spun ca copii de la mine de la grupa stiu ce inseamna evanghelia, acum Dumnezeu trebuie sa lucreze la inima lor. Conteaza si cat de bine ii invata invatatori, si ce fac ei la grupa de copii…

  2. multumesc mult pentru clarificari, madalin. as completa la intrebarea pe care o ridicai despre copilul ce „la adolescenta o ia razna” ca pot fi copii care sa o ia razna si in biserica, in sensul in care sa se deprinda cu o viata de om religios in cadrul bisericii, dar sa fie tot morti. nu trebuie sa ajunga in discoteci sau sa fumeze, ba poate chiar e activ la programe si totusi inima lui sa fie departe de pasiunea si trairea in sfintenie si in separarea de lume cerute de Cristos. cu acest copil e si mai greu de interactionat, din moment ce multumirea de sine poate fi foarte mare.

    in ce priveste evanghelizarea copiilor de la Hillsong, chiar nu stiam ca asta e modul de a le prezenta pe Isus copiilor, m-am socat.. sincer… nu mi-am imaginat ca poate exista chiar o asemenea denaturare, cu toate ca stiam ca doctrina bisericii lor e falsa, proclamand evanghelia prosperitatii.

    • Multumesc si eu Cristina de comentariu. Sper ca prietena ta a fost ajutata cat de cat de acest articol si sper ca macar atat sa se intaleaga ca nu orice lucrare de copii e neaprat buna. Exemplu cei de Hill Song. Imi place tare mult intrebarea pe care ai pus-o tu. E mult mai buna decat a mea. Ce face cum cei religiosi? Sper ca ai citit si articolul defectiuni religioase al sotiei mele care cred ca arata ca situatia este mult mai grava pt ei.
      Ma bucur ca ai cunoscut-o pe andreea si sper ca tineti legatura.

      Cu drag MAdalin

  3. da, a ajutat-o pe prietena mea si chiar si pe mine; mi-a lamurit multe lucruri, asa cum ti-am mai spus. ramane in continuare sa o sustin si sa o incurajez sa fie ferma si sa nu se abata de la ce stie ca este bine si adevarat.
    am citit articolul agniei, da este asa de adevarat.. nu pentru toti evident, slava Domnului pentru asta!
    ma bucur si eu ca am cunoscut-o pe andreea, e o fata deosebita🙂 m-am bucurat sa aud si marturia ei🙂
    mai tinem legatura…

  4. In legatura cu inceputul am scris rapid pt ca nu prea am avut timp si nu mi se apre ciudat. Pt ca am vrut sa explic ce facem noi exact, pt ca multi nu inteleg cu adevarat ce facem.
    Si raman la ideia ca acesti copii, vin in continuare la grupa, unde Dumnezeu le vorbeste in continuare. Daca e o schimbare si a luat o hotarare serioasa, atunci el va trai asa cum trebuie. Daca nu, Dumnezeu poate sa ii vorbeasca in continuare.
    Madalin, spune-mi mai detaliat cum te ocupi tu de copii si cum crezi ca pot ei primi mantuirea?

    • Draga Radu, deocamdata nu am prea mult imp, dar sper sa am in viitor sa detaliez un pic. Dar nu cred ca e vorba de metodologie aici, ci de principii calauzitoare. As putea sa iti sugerez ceva. Cand ai grupul saptamana asta. Pune-i pe copii sa scrie in cateva minute pe o foaie cum pot fi mantuiti si apoi vei sti sigur daca ei stiu cum sau nu. Te rog sa-mi comunici si mie raspunsul general, pt ca in ultimul timp fac un studiu pe tema asta si vad ca tot mai multi oameni din biserica, chiar din comitetele bisericii nu stiu sa spuna clar „ce este evanghelia” sau mai usor pt ei „cum poate fi un om mantuit”.
      Cu drag Madalin


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: