„Versetele acelea groaznice”

Am participat de Paste la o conferinta cu fratii prezbiterieni si am avut un scurt mesaj (scurt dupa mine), despre Evrei 6:4 si 10:26. John Bunyan, autorul cunoscutei carti „Calatoria crrestinului”, numea inainte de convertirea lui aceste versete „ingrozitoare”. Sper sa foloseasca cuiva acest mesaj si Domnul sa-i binecuvateze pe cei care il vor viziona. Eu unul am fost bucuros cand am inteles prima oara la ce se refera cu adevarat aceste pasaje care dea lungul istoriei crestinismului au tinut multi crestini in temnita descurajarii. Domnul sa ne elibereze de acuzarile care nu vin de la El, ci de la Acuzatorul, vrasmasul fratilor nostri.

Pentru ca am primit in repetate randuri si in diferite moduri sfatul de a nu mai folosi eticheta „calvinism” in acest video m-am straduit sa inlocuiesc acest termen cu unul mult mai bun. Sper sa va placa.🙂

Cu drag, Madalin!

Filmul

Sau mai bine aici

Published in: on Mai 17, 2010 at 6:02 am  Comments (13)  

The URI to TrackBack this entry is: https://calvinisti.wordpress.com/2010/05/17/versetele-acelea-groaznice/trackback/

RSS feed for comments on this post.

13 comentariiLasă un comentariu

  1. Domnul Jeshua sa fie binecuvantat pentru intelegerea ce ti-a dat-o in privinta „infricosatoarelor” si pentru simplitatea expunerii .”Biblicistule” fii binecuvantat si tot asa inainte, inalta HARUL si pe CEL ce ne-a chemat la o asa o mostenire nestricacioasa,eu cu sotia mea ne-am bucurat tare mult de aceasta „racorire”a Harului care ne-a fost adusa prin tine.
    Nu vreau sa te flatez dar sunt foarte rari cei care expun intr-un mod asa simplu si practic Adevarul evanghelic,si de aceea ne-am bucurat ca vorbim aceeasi limba……a cerului!

  2. Multumesc pt incurajari, credeam ca nu s-a uitat nimeni la predica asta pana la urma. Slava Domnului ca v-a vorbit. Sper sa ajung sa te cunosc si pe tine si pe sotia ta in persoana.
    Cu drag, Madalin

    • Imi pare rau Mada… Dar nu reusesc sa-l deschid!!!

      • Am sa incerc sa-l incarc si pe vimeo, cum m-asfatuit si Andrei. Am citit articolul tau si mi-a placut mult. Ma mir ca ai tras asa de tare in organizatii misionare, sper sa nu iti creezi probleme. Oricum frate sa sti ca mi se bucura sufletul stiindu-te crestin. Slava Domnului pt mantuirea Lui asa de mare.

        Cu drag, al tau frate in Cristos, Madalin

      • Nici eu nu pot sa deschid video-ul respectiv…

      • Am pus-o si pe vimeo aici: http://vimeo.com/12390220
        Sper sa fie de folos.
        Daca mai stiti frati care ar putea fi ajutati de aceasta mini predica va rog sa o folositi spre Gloria Domnului nu a mea.

        Cu drag, Madalin

  3. Salut Mada. Nu merge nici pe vimeo. Dar pe megavideo am reusit sa-l downloadez. Sunt ceva situri unde daca le dai linkul iti downloadeaza filmul. Si mai sunt download menegere pentru ele. http://techblissonline.com/download-megavideo-videos-with-megavideo-video-downloader/
    Asa am reusit sa-l iau si sa-l vad. Bun mesajul.

    • Buna Gili, ma bucur ca ai reusit sa-l vezi si ca ti-a folosit.
      Domnul sa te intareasca si sa te faca asemenea Fiului Sau.
      Ma gandesc la voi si ma rog pt voi.

      Cu drag, Madalin!

  4. Sunt 3 aspecte ale mantuirii prezentate in Biblie: mantuirea duhului (primirea mantuirii), mantuirea sufletului (trairea mantuirii) si mantuirea trupului (transformea trupului in trup de glorie). Toate cele 3 aspecte sunt lucrarea EXCLUSIVA a lui Dumnezeu! Ai citit din Filipeni 2, punand accentul pe responsabilitatea omului. Ei bine, Filipeni 1 ne spune altceva, si anume ca e lucrarea lui Dumnezeu pe care a inceput-o in cel credincios, pe care o va duce la bun sfarsit! Textele din Evrei se refera la evreii care treceau din crestinism inapoi pe terenul legii, negand valoarea Sangelui Domnului Isus, si nu sunt aplicabile crestinului sub har! Cele 3 aspecte ale harului lui Dumnezeu, care lucreaza cele 3 aspecte ale mantuirii, pentru cele 3 parti ale omului(duh, suflet si trup) apar explicit in Scriptura. De ex. in Tit 2:11-13! Un crestin, in trairea lui, poate pacatui, dar harul lui Dumnezeu are un caracter activ prin Duhul Sfant, corestandu-l si invatandu-l cum sa traiasca!

    • Deci sa inteleg ca esti sau nu de acord cu ce am spus?
      Ca nu prea am inteles.
      Si eu cred ca cele 3 aspecte ale mantuirii. Nu le leg asa de mult de duh, suflet si trup, dar cred ca este o mantuire trecuta, prezenta si viitoare. Dar nu inteleg ce din ce am zis eu cere o astfel de clarificare. Poate ma luminezi un pic la ce te refereai.

      Oricum iti multumesc mult ca ti-ai luat timpul necesar sa imi asculti predica si ma rog ca Domnul sa ne ajute sa tinem o legatura stransa pe viitor.

      Cu drag, Madalin

  5. Madalin,
    1. Evrei 6 si 10 nu sunt o „amenintare” pentru credinciosii din har, ci o referire la niste situatii prin care treceau unii EVREI care, dupa ce se intorsesera la Dumnezeu, se intorceau pe terenul legii, negand astfel atotsuficienta jertfei Domnului Isus! Dumnezeu nu umbla cu amenintari cu care sa-i motiveze in vreun fel pe cei credinciosi!
    2. ai folosit expresia „one saved, always saved” ca fiind lozica „hipercalvinismului”. Dincolo de ce presupune hipercalvinismul (un ism din atatea altele), vreau sa te intreb: crezi ca mantuirea se poate pierde?
    3. am spus de cele 3 aspecte ale mantuirii, facand referire si la Filipeni 1, vrand astfel sa arat ca mantuirea cuprinde intreaga fiinta a omului, fiind lucrarea exclusiva a lui Dumnezeu. Referirea la duh, suflet si trup o face Scriptura. Petru, de ex, vorbeste unor oameni mantuiti, dar spune asa: „va veti mantui sufletele”, referire la trairea mantuirii, nu la capatarea mantuirii!
    A pune pe umerii credinciosilor povara trairii mantuirii, este in fapt o intoarcere la Lege(trairea in carne), cand de fapt cel credincios este chemat sa traiasca dupa „legea Duhului de viata in Hristos Isus”, adica in omul cel nou care creste dupa chipul Celui care l-a facut.

    • Buna Mesagerule,
      Evrei a fost scris pt crestini, Evrei 3:1, deci este o amenintare pt cei ce se considera crestini si umbla cu biserica. Daca ai asculta ce am spus ai vedea ca si eu spun ca nu cred ca acele lucruri se aplica crestinilor adevarati.
      Am folosit expresia aia care nu este biblica, pt ca implica ca pot trai in pacat toata viata si sa fiu crestin, pe cand biblia imi spune ca Domnul cunoste pe cei ce sunt ai Lui (si aici este principiul dupa care putem sa-i cunoastem si noi) Oricine rosteste Numele Domnului sa se departeze de faradelege. Nu cred ca mantuirea se poate pierde, chiar asta explica in predica aia, ma mir ca nu ai inteles asta si ma intreb totusi daca ai ascultat-o cu adevarat pe toata. Dar cred ca te poti insela si sa crezi ca ai fost mantuit si de fapt sa nu fi fost, cum a fost Simon Magul. Despre hipercalvinism sau orice alt „ism”, poti sa eviti aceste isme, dar daca crezi ceea ce ele reprezinta tot aia esti. Si chiar daca alegi sa nu te numesti hipercalvinism, daca crezi in „Once Saved Always saved” ai mari sanse sa fi unul.
      3. Acelas filipeni 1 imi spune: Duceti pana la capat mantuirea voastra cu frica si cutremur, (deci e responsabilitatea mea, nu?) Dar daca ma bazez pe mine nu voi putea face nimic. Urmatorul verset spune: Caci Dumnezeu e Acela care va da dupa voia Lui si credinta si infaptuirea. Si Petru spune ca veti primi ca sfarsit al credintei voastre „mantuirea sufletelor voastre”. Deci e important cum sfarsesti. Asta numesc eu doctrina biblica a perseverentei sfintilor care imi da o adevarata siguranta a mantuirii. Eu nu pun toata povara pe crestin pt trairea mantuirii, dar nu spun nici” Sa pacatuim intruna ca sa se inmulteasca harul” si nici ” Daca zicem ca avem partasie cu El si umblam in intuneric, mintit 1 Ioan 1:6. Nu cred ca biblia ne spune asa ceva, ca chiar daca traim ca porcii noi suntem oi, din contra imi spune tot Petru ca scroafa spalata (nu oaia) s-a intors in mocirla.

      In concluzie noi trebuie sa traim viata crestina cu toate cerintele ei, nu prin puterea noastra ci puterea Celui care lucreaza in noi, prin puterea Duhul Sfant care ne sfinteste si ne imputerniceste sa asculam de Dumnezeu, ce am spus deja din Filipeni.

      Cu drag, Madalin

      P.S. asculta atent predica la care te referi si apoi spune-mi ce crezi pt ca eu tot raman cu impresia ca nu ai ascultat-o.

  6. Am ascultat tot mesajul dar in urma cu vreo 10 zile, asa ca se prea poate sa fi pierdut pe drum anumite nuante. Mea culpa!
    -Inteleg acum ce vrei sa spui. Tu ai folosit cuvantul „amenintari”, cuvant ce duce la ideea ca Dumnezeu te ameninta cu represalii daca pacatuiesti. Nu cred ca asa procedeaza Dumnezeu(desi consecintele pacatului au, fara discutie, consecinte catastrofale in viata credinciosului- vezi DAvid)!
    – Trebuie tinut cont de contextul celor scrise (daca nu ma insel aminteai la un moment dat de ecuatia text-context = pretext).
    Evrei 10:26 spune de un pacat cu voia. Te intreb eu: oare exista vreun credincios care n-a pacatuit cu voia? Eu nu cred ca exista vreun credincios care n-a pacatuit niciodata cu voia.Contextul acelui capitol care e? Sangele Domnului Isus! Care e pacatul la care se refera apostolul acolo? Ne spune versetul 29: „cel ce va calca in picioare pe Fiul lui Dumnezeu, va pangari sangele legamantului, cu care a fost sfintit, si va batjocori pe Duhul harului”. Cum putea face un evreu (subliniez…evreu!)aceasta? In mod voit se intorcea pe terenul legii, calcant astfel in picioare pe Domnul Isus, sangale Sau, si pe Duhul harului (a se observa expresia „Duhul harului”). Acesta este, din punctul meu de vedere, contextul acestor avertismente adresat evreilor.
    – Dincolo de asta, ai dreptate, harul nu incurajeaza o secunda pacatul, iar Pavel o spune explicit(cum aminteai). Insa expresia „mantuit pentru totdeauna” este pentru mine o realitate minunata, si cred ca pentru toti cei mantuiti e la fel. Ca aceeasi expresie e folosita si de unii care traind in pacat de amagesc singuri..e pana la urma problema lor.(1 Ioan 1:6 pe care il aminteai si tu).

    Deci….mi-a atras atentia cuvantul „amenintari” pentru ca viata normala de credina este o viata traita in odihna si bucurie cu Domnul Isus.

    Cat priveste indemnurile din Cuvantul lui Dumnezeu pentru cel credincios (ex. „duceti pana la capat..”) ele sunt adresate omului nou care se innoieste din zi in zi dupa chipul Celui ce l-a facut. Deci viata de credinta nu e o suma se sfortari sau de eforturi persoanale, ci este o viata traita langa Domnul Isus, Cel care detina INTREAGA putere. „Ramaneti in Mine” este tot ce se cere de la noi, restul decurgand de la sine. Si in trairea mantuirii este aceeasi masura de har ca si in primirea mantuirii!

    Har si pace!


Lasă un răspuns

