Te vad… de Potoroaca Agnia


Te vad…din clipa fericita,

De cand m-ai invatat sa cred

In slava Ta nemarginita,

Si-a Ta putere infinita…

Te port in suflet si …Te vad!

.

Te vad… in zambetul albastru

Ce ne vegheaza din inalt.

In caldul si batranul astru

A carui lipsa e-un dezastru,

Si-al anotimpurilor salt…

.

Te vad… sclipind in orice floare

Privirile cand ni le-ncanta,

Dai farmec in infatisare

Si bucurie in culoare

Umpland-o cu mireasma-Ti sfanta…

.

Te vad in mugurii gingasi

Ce ne sfideaza intinarea…

In zambete de copilasi

Ce-abia invata primii pasi

Si ne starnesc induiosarea…

.

Iti vad puterea colosala

In maretia unui munte…

Purtandu-Ti vrednica Ta fala

Alunga orice indoiala

Ca vreo faptura sa Te-nfrunte!

.

Te vad in curgerea de ape

Care strabat pamantul lin

Ca truda noastra sa adape

Si-atatea vietati sa-ncape,

De Tine e oceanul plin…

.

Te vad in zbor de porumbei

Ce ne starneste gelozia…

A Ta prezenta printre ei

Ne poarta-n zare ochii grei

Imaginandu-Ti maretia…

.

Te vad si-n lacrimi si-n surasuri,

In fericire si-n cantari,

In rasarit si in apusuri,

Si-ale neprihanirii visuri,

In flori, pe munte si in mari…

.

Cu-a Ta amprent-ai insemnat

Tot ce ne-ai pus frumos in cale!

Chiar daca noi Te-am intristat

Nici pana azi n-ai renuntat

La semnele iubirii Tale…

.

Oriunde imi intorc privirea

De cand am inceput sa cred…

Cutremurata mi-e simtirea

Cand Te prezinti in toata firea

Prea evindent sa nu Te vad!

.

Dar faptul de neexplicat,

In toate cand Te vad pe Tine…

Cel mai sublim si minunat

Cadou, din toate ce le-ai dat,

E ca Te vad… traind in mine!

Published in: on noiembrie 25, 2008 at 9:45 am  Lasă un comentariu  

„CALVINISTII, SA MOARA CALVINISTII!”- un strigat ce s-a auzit de-a lungul secolelor!


Am citit socat ce s-a intamplat saptamanile trecute in America, la o conferinta numita John 3:16 Conference .

Cam acesta a fost strigatul ascuns al Conferintei, desi nu s-a spus asta pe fata: „Calvinistii, sa moara calvinistii!”. Desi s-a spus ca scopul Conferintei nu a fost acela de a impusca calvinistii, eu am sa dovedesc prin cateva argumente simple ca de fapt exact acesta a fost scopul.

Este foarte important de stiut cine a organizat Conferinta. Daca era o conferinta pur armianista nu era o problema, dar intr-un raspuns pe acest blog am spus cuiva ca Southern  Baptist Convention  e in totalitate calvinista si am gresit grav de tot. Exact ei, SBC au organizat aceasta coferinta pentru „a da un raspuns biblic si teologic influentei calviniste tot mai crescande in confesiunea lor”.-„This conference is not going to be a “Let’s bash the Calvinists” conference. This conference is going to be a biblical and theological assessment of and response to 5-point Calvinism. It will be helpful for lay people as well as preachers...”

Aici aveti afisul principal si descrierea conferintei facuta de catre organizatorii ei:

http://sbctoday.com/2008/10/22/john-316-conference/

Aici aveti o descriere a vorbitorilor si a subiectelor abordate de ei: http://peterlumpkins.typepad.com/peter_lumpkins/2008/10/the-john-316-conference.html

Vreau sa va dau linkurile care arata modul in care conferinta este prezentata de ei, asa incat sa va faceti o parere lipsita de prejudecati, si de aceea am ales site-urile SBC today si SBC tomorrow.

M-am gandit mult cum sa scriu in conformitate cu vechiul indemn reformat: „In cele mari unitate, in cele mici acceptare/diversitate si in toate dragoste.” Problema la mine este cea cu dragostea. E greu si dificil sa faci fata unei lovituri care socheaza, nu atat prin noutatea ei(nu este de loc noua), ci prin metoda si initiatorii ei. Am sa incerc sa fiu scurt si sa va las sa va faceti singuri o parere despre aceasta Conferinta care s-a declarat ca fiind un raspuns la conferinta „Building Bridges” (in care calvinistii au incercat, asa cum ne indica si numele Conferintei, sa zideasca poduri). Se pare, totusi, ca unii cred ca zidirea turnurilor este mai necesara in aceste timpuri.

Sunt evident trist de ceea ce se intampla, si de turnura pe care evenimentele o iau. Daca e sa unesc ceea ce se intampla pe plan religios cu criza economica si cu alegerea lui Obama ca presedinte al Americii, daca e sa mai plec urechea si la sumbrele prezumtii ale lui Dobson in acesasta scrisoare din „America lui Obama in 2012http://www.wnd.com/files/Focusletter.pdf, atunci viitorul nu imi pare roz deloc. Lumea economica, politica si religioasa devine o scena care isi deschide larg bratele pentru primirea unui eliberator politic (fortele armate din jurul Israelului),economic (recenta criza financiara) si religios (miscarea ecumenica). Trebuie doar ca Acela care ii sta in cale sa fie luat si atunci el va face minuni mari si pana si cei alesi vor fi inselati, daca e cu putinta. Dar acest post nu are ca scop interpretarea vremurilor si ma cam indepartez, deci sa revenim la Conferinta.

Am sa va dau cateva linkuri pertinente. In functie de ordinea lor eu le consider importante si va sfatuiesc pe aceia dintre voi intresati de miscarea calvinista sa le cititi cu atentie.

Pentru cititorul superficial (nu e o jignire, sunt unii oameni care pur si simplu nu au rabdarea necesara), care nu are timp sa exploreze toate linkurile, am sa traduc cateva concluzii ale calvinistilor care au participat la aceasta conferinta.

Acum am sa traduc cateva commenturi din blogosfera calvinista din America si niste pareri ale participantilor ce pot fi gasite toate in lista de linkuri pe care le voi posta, si apoi voi incheia cu o concluzie proprie despre viitorul baptismului romanesc.

Unora poate le pare exagerat titlul ales de mine pentru acest post, dar aceste citate zic: „Yarnell suna ca un tip tare suparat. In predica de mai sus omul pur si simplu o ia razna. Se pare ca nu are nici o idee despre cum un om poate sa fie mantuit, sau cel putin, prezentarea sa este plina de convulsii si incoerenta. O sa auzi chemarea sa la razboi impotriva Calvinismului de mai multe ori in aceasta predica (apare pe unul din Linkuri). Binenteles ca el e un biblicist (Teolog al Bibliei), iar noi restul suntem doar uratori ai adevarului.”

„Hei baieti, sunetul ala de metal zgariat pe care il auziti venind din Woodstock, Georgia este de la ascutitul cutitelor… se pare ca sunt mai multe feluri de a aduce unitatea. (Adica prin a-i omora pe cei ce se opun lor)”

„Concluzia conferintei: Daca SBC s-ar indrepta catre Calvinismul de 5 puncte, atunci aceasta miscare ar fi o indepartare de Evanghelie si nu o apropiere de ea. Aceasta afirmatie a fost primita cu ovatiuni in timp ce oamenii s-au ridicat in picioare.” Cam pana aici a tinut declaratia lor ca scopul Conferintei nu era sa traga in Calvinisti…:(

Asteptarile unora sunt, cred eu, nerealiste, si anume: ” Speranta mea plina de bucurie este ca raspunsuri Scripturale vor fi date aproape instantaneu din mai multe parti.” Dar altii zic la aceasta:  ” Pur si simplu nu inteleg. Simt ca tot ceea ce trebuia zis a fost deja zis de catre reformatii SBC de nenumarate ori si repetate randuri. Totusi non-reformatii repeta intr-una aceleasi vechi argumente si refuza sa se adreseze citatelor cele mai clare din biblie la orice nivel specialist. Este cineva care ii trage la raspundere personal pe acesti oameni pentru intelegerea lor slaba cu privire la Calvinism si pentru repetarea acelorasi argumente ingrozitoare?”

Adica eu cred ca, la fel ca si pana acum, aceste raspunsuri vor fi fie ignorate, fie li se va raspunde cu anecdote, ilustratii si povesti despre babute si catei care ne vor face sa plangem, dar cu siguranta ca nu va fi o discutie exegetica pe marginea versetelor clare cu privire la aceste subiecte controversate.

A fost in sfarsit definita foarte concret distinctia intre un calvinist si un hipercalvinist, si anume: Steve Lemke a definit  “hipercalvinistul” ca fiind „cineva care este mai calvinist decat tine.” Ok, ce se intampla daca cel mai calvinist decat mine e chiar Steve Lemke? Devine hipercalvinist? Asta e rodul relativismului, nu al Scripturii. No comment!

” Sunt putin curios si nervos.

Ma intreb cum ar fi iesit o Conferinta cu numele „Ioan 6:37” in care ordinea de zi sa fie:

Abilitate Morala – Dr. Tom Ascol
Alegere Conditionata – Dr. Al Mohler
Ispasire Universala  – Dr. Mark Dever
Har Ineficace – Dr. Tom Nettles
Siguranta Eterna  – Dr. James White

Sau ce ar fi fost daca ii invitau si pe Piper, MacArthur, Sproul, si multi altii si ar fi avut loc, ca la alte conferinte, un dialog si nu un monolog, o cautare a adevarului in paginile Scripturii si nu o intalnire separatista care nici macar nu i-a invitat pe cei de la Southern Baptist Theological Seminary care sunt Calvinistii cei mai reprezentativi ai SBC.

Acum urmeaza lista de linkuri:

http://timmybrister.com/2008/11/09/live-blogging-and-notes-from-john-316-conference/

http://theologica.blogspot.com/2008/11/john-316-conference-steve-lemke-and.html

http://drjamesgalyon.wordpress.com/2008/03/05/john-316-conference/ Cititi raspunsurile la cat mai multe posturi de genul acesta.

http://shepherdtheflock.com/2008/03/03/first-baptist-woodstock-hosting-a-john-316-conference/

http://sbcouthouse.blogspot.com/2008/03/john-316-conference.html

http://www.aomin.org/aoblog/index.php?itemid=2955 Raspunsul lui James White care a fost acuzat de hipercalvinsm in timp ce evangheliza in Londra.

http://www.founders.org/blog/2008/03/john-316-conference-take-2.html Aici se spune de un raspuns la acel raspuns al lui White postat mai sus.

http://peterlumpkins.typepad.com/peter_lumpkins/2008/11/hypercalvinism-professor-david-allen-responds-to-critics-1.html Apararea Dr-ului Allen, ca nu cumva sa scoatem cuvintele lui din context si sa nu fim acuzati de ceea ce noi ii acuzam pe ei (scoatere din context).

http://mb-soft.com/believe/txh/dort1.htm Aici puteti vedea ce a decis Conciliul de la Dort. E uimitor ca aceasta Conferinta a decis exact pe dos. E foarte interesant de comparat aceste 2 evenimente.

Alte cateva ganduri inainte de incheiere.

Vorbitorii diferau foarte mult pe diferite subiecte. Dar ce au folosit ei pentru a „distruge” calvinismul? Exact aceste diferente intre calvinisti. Ganditi-va la inceputul sesiunii despre Ispasire Limitata. Ganditi-va la dusmania bagata de Dr. Aleen intre White si MacArthur, Piper si altii. Dezbina si cucereste este un „principiu crestin” vechi? Din cate stiam eu nu. Foarte interesant ca aceasta Conferinta se vrea un raspuns la „A zidi poduri”.

As vrea sa imi inving dezgustul si ma lupt cu mine insumi, sa imi pun un frau la gura pentru a nu arata lipsa de asemanare cu Hristos in abordarea aceasta si sper sa inchei acest post fara sa fiu acid, gen Matei 23, cu privire la ceea ce s-a petrecut acolo.

Incheiere:  Ce asteapta baptismul Romanesc? Iosif Ton punea nu de mult intrebarea: Ce este un baptist roman? Iar subiectul calvinismului aparea si acolo. Fratilor, asa cat inteleg eu, si nu ma prefac ca inteleg prea multe, cred ca ar trebui sa ne pregatim de lupta! Nu e vorba de o lupta fizica cu fratii nostri care Il iubesc pe Domnul! Nu chem la razboi impotriva armianismului cum a facut acel om. Ci o lupta mult mai subtila si o batalie mult mai usor de pierdut din vedere decat una fizica. LUPTA PENTRU ADEVAR!

Cateva versete pe care le-am citit asta seara cu sotia mea, incercand sa explicam ce se intampla azi. Cred ca sunt foarte relevante:

2 Timotei 3:1 Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele. Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie, fără dragoste firească, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine, vânzători, obraznici, îngâmfaţi; iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu; având doar o formă de evlavie dar tăgăduindu-i puterea. Depărtează-te de oamenii aceştia. Sunt printre ei unii, care se vâră prin case, şi momesc pe femeile uşuratice îngreuiate de păcate şi frământate de felurite pofte, care învaţă întotdeauna şi nu pot ajunge niciodată la deplina cunoştinţă a adevărului. După cum Iane şi Iambre s-au împotrivit lui Moise, tot aşa şi oamenii aceştia se împotrivesc adevărului, ca unii care sunt stricaţi la minte şi osândiţi în ce priveşte credinţa. Dar nu vor mai înainta; căci nebunia lor va fi arătată tuturor, cum a fost arătată şi a celor doi oameni. Tu, însă, ai urmărit de aproape învăţătura mea, purtarea mea, hotărârea mea, credinţa mea, îndelunga mea răbdare, dragostea mea, răbdarea mea, prigonirile şi suferinţele care au venit peste mine în Antiohia, în Iconia şi în Listra. Ştii ce prigoniri am răbdat; şi totuşi Domnul m-a izbăvit din toate. De altfel, toţi cei ce voiesc să trăiască cu evlavie în Hristos Isus, vor fi prigoniţi. Dar oamenii răi şi înşelători vor merge din rău în mai rău, vor amăgi pe alţii, şi se vor amăgi şi pe ei înşişi. Tu să rămâi în lucrurile, pe care le-ai învăţat şi de care eşti deplin încredinţat, căci ştii de la cine le-ai învăţat: din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi, care pot să-ţi dea înţelepciunea care duce la mântuire, prin credinţa în Hristos Isus. Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună. Te rog fierbinte, înaintea lui Dumnezeu şi înaintea lui Hristos Isus, care are să judece viii şi morţii, şi pentru arătarea şi Împărăţia Sa: propovăduieşte Cuvântul, stăruie asupra lui la timp şi ne la timp, mustră, ceartă, îndeamnă cu toată blândeţea şi învăţătura. Căci va veni vremea când oamenii nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă; ci îi vor gâdila urechile să audă lucruri plăcute, şi îşi vor da învăţători după poftele lor. Îşi vor întoarce urechea de la adevăr, şi se vor îndrepta spre istorisiri închipuite. Dar tu fii treaz în toate lucrurile, rabdă suferinţele, fă lucrul unui evanghelist, şi împlineşte-ţi bine slujba. Căci eu sunt gata să fiu turnat ca o jertfă de băutură şi clipa plecării mele este aproape. M-am luptat lupta cea bună, mi-am isprăvit alergarea, am păzit credinţa.

Super interesant de citit, un frate care inca din 2007 prevedea asa ceva:

http://www.voxdeibaptist.com/editorial_oct07.htm

DECI CONCLUZIE: EU CRED CA PANA LA URMA CALVINISTII DIN BSC VOR SPUNE CA LUTHER, CA AICI STAU! SI NU POT FACE ALTCEVA! ASA SA II AJUTE DUMNEZEU! IN MOMENTUL ACELA BAPTISTII ROMANI VOR TREBUI SA DECIDA CE FAC: II VOR URMA PE CALVINISTI SAU PE ARMIANISTI? SI ASTFEL VA VENI O NOUA RUPTURA CARE VA DUCE, CRED EU, SI LA CEVA BUN SI LA CEVA RAU. BUN VA FI FAPTUL CA SE VOR PURIFICA BISERICILE SI MACAR IN UNELE CERCURI SE VA LUA ATITUDINE FATA DE CEI CE TRAIESC IN PACAT. RAU VA FI FAPTUL CA VOM DEVENI TINTE USOARE IN MOMENTUL IN CARE PRIGOANA VA VENI. „NU VA INSELATI ORICINE VREA SA TRAIASCA CU EVLAVIE IN HRISTOS ISUS VA FI PRIGONIT„. VA ROG MEDITATI LA ACESTE VERSETE SI HAIDETI SA NE RUGAM PENTRU CE NE STA INAINTE!

Constiinta mea e captiva Cuvantului lui Dumnezeu.

Doamne ai mila de noi!

Published in: on noiembrie 25, 2008 at 2:04 am  Comments (3)  

De ce sunt calvinistii asa de exclusivisti? Si ce este de fapt calvinismul?

As vrea sa raspund la aceste intrebari prin 2 materiale video care sa explice mai bine decat as putea eu ce este calvinismul si de ce calvinistii sunt asa de negativisti sau exclusivisti.

As vrea in continuare sa mai spun si eu ceva despre „Doctrinele Harului” si sa incerc cum pot eu mai bine sa depun marturie pentru ele si pentru veridicitatea lor biblica.

Am gasit, de cand am inceput sa caut sa inteleg ceea ce invata Biblia cu adevarat, sute si mii de versete care invata despre suveranitatea lui Dumnezeu (baza teologica a calvinismului si atributul pe care se bazeaza intreaga teologie a lui Calvin). Intradevar am gasit si versete care aruncau o umbra de indoiala asupra lor si fiind in cumpana nu stiam ce sa aleg. Am ajuns intr-un impas. Depindea de mine sa aleg pe care le cred. Puteam sa fac o statistica, sa vad care sunt mai multe si sa aleg sa le cred pe acelea, dar atunci acceptam ceva ce nu cred nici in ruptul capului, si anume ca Biblia se contrazice singura. Deci iata-ma intr-un nou impas. Si atunci am gasit rezolvarea. Am incercat sa le explic pe unele in functie de celelalte. Adica versetele care sustineau vointa libera ( pe care eu o adoram si mi se parea o crima sa o respingi) deveneau fundatia mea, si cele ce vorbeau despre suveranitatea lui Dumnezeu trebuiau explicate prin lupa lor, sau in functie de ele. Unele am reusit sa le explic in acest fel, dar unele, ca Romani 8 si 9, Efeseni-intreaga carte, Ioan 6, 8 si 10, nu puteam sa le explic in acest fel fara sa ma fac vinovat de violarea constiintei, adica sa imi dau seama ca de fapt ele nu invata aia, ci eu fortez nota doar ca teologia mea sa fie coerenta. Ideea era ca eu cautam sa armonizez invatatura Bibliei, nu sa ma mint singur. Atunci am inceput sa fac invers: sa pun baza suveranitatea lui Dumnezeu si sa explic versetele contradictorii in functie de ea, si stiti care e surpriza? Nu am mai intampinat aceleasi probleme. Acum dupa aproape 3 ani de cand sunt reformat nu am nici o contradictie in Biblie in privinta acestor doctrine si „pot dormi linistit”.

Va sfatuiesc sa faceti acelasi lucru. Nici nu va inchipuiti cat de mult conteaza sa fi empatic (sa te pui in locul celuilalt) si sa gandesti ca un calvinist. Faceti un exercitiu mental si inchipuiti-va ca sunteti si voi reformati si priviti o data Scriptura prin ochii nostri si vedeti daca nu cumva lucrurile incep sa se armonizeze, daca nu se aprind beculete si nu incepe parca tot mai mult sa aiba sens Cuvantul Domnului.

Acum vreau sa va pun la dispozitie o explicatie mult mai pertinenta pentru cei mai studiosi, si anume ceea ce inseamna de fapt credinta refomata.   John Calvin (1507-1564) a fost un francez care, prin propriile sale studii ale Scripturii si prin citirea tratatelor lui Luther precum si a altor reformatori, a fost convertit la credinta „evanghelica”. La fel ca Luther, Calvin a fost nelinistit de starea sufletului sau. Cum poate un pacatos sa fie acceptat inaintea unui Dumnezeu pur si sfant care nu poate tolera pacatul si care ne-a spus ca a pregatit un loc de chin vesnic? „Doar iubeste-L pe Domnul”, i-au spus lui Calvin. „Sa-L iubesc?” a intrebat el. „Cum poti iubi un Dumnezeu care incontinuu te ameninta cu degetul, asteptand sa-ti alunece piciorul?” Dar apoi invatatul francez a facut o descoperire minunata, foarte asemanatoare cu cea a lui Luther si datorata nu in mica masura scrierilor acestui mare reformator. Biblia declara ca crestinii sunt indreptatiti prin credinta in Hristos si nu prin vreun lucru facut de acestia. Descoperirea l-a revolutionat pe acest timid francez si l-a transformat treptat intr-o influenta majora asupra lumii occidentale. Dar ce a invatat Calvin de a provocat asa o revolutie in zilele sale? Sau Edwards, sau Whitefield pe vremea lor? Ce l-a facut pe Charles Spurgeon un evanghelist atat de uimitor si a lansat miscarea misionara moderna prin William Carey, Hudson Taylor, David Livingstone, si John Patton? Ce a provocat Marea Trezire si Renasterea Evanghelica in Marea Britanie si in Europa? Si de ce credem ca aceste idei, care nu sunt nimic altceva decat invataturile Bibliei, ar putea provoca o noua revolutie sau reforma in gandirea si in viata din zilele noastre? Mai intai, credintele de baza. Continuarea la: http://www.rcrwebsite.com/cgi-bin/fcp.pl?words=reformata&wt=be&bl=or&d=/reformedfaith.htm

Published in: on noiembrie 20, 2008 at 10:43 pm  Comments (1)  

Regulile blogului si scopul acestuia.

In primul rand scopul acestui blog nu este de al promova pe Calvin. Nu este vorba despre un om pe care noi il veneram. Este vorba despre niste doctrine biblice predicate de Domnul Isus si de apostolii Sai. Aceste invataturi sunt gasite de la Geneza pana in Apocalipsa si nu sunt noi, dimpotriva, sunt foarte vechi. Ceea ce in mod curent se numeste calvinism su doctrinele harului nu e o invatatura preluata de la Calvin, deci orice abuzuri, pacate sau greseli facute de el nu ne afecteaza catusi de putin increderea in aceste doctrine, deoarece autoritatea lor nu se trage de la infailibilitatea lui Calvin, ci de la inerenta si infailibilitatea Cuvantului Divin. Singurul motiv pentru care folosim numele de „calvinist” este o eticheta folositoare, care permite sa condensezi invatatura pe care o sustinem, fara a trebui sa explicam pe lung de fiecare data ce credem. Doar in acest sens folosim numele de „calvinist”.

Asa cum ele sunt astazi poreclite calvinism, au mai fost poreclite in diferite feluri, fiind sustinute si de Augustin si de o gramada de alte grupuri de crestini pana la Reforma. Calvin este cel ce le-a structurat in modul cel mai coerent pana la el.

Am sa trec peste aceste explicatii pentru ca, dupa cum am spus, scopul blogului nu este de a-l promova pe Calvin si am sa trec la enumerarea regulilor blogului.

Regulile blogului:

1. Nu se accepta comentarii lipsite de bun simt!

2. Nu se accepta comentarii care nu au legatura cu subiectul postului!

3. Nu se vor publica comentariile care ataca o persoana si nu ideile acesteia.

4. Nu se vor publica comentariile care sunt jignitoare sau care denatureaza adevarul.

5. Dupa o perioada de cunoastere „clientii fideli” ai blogului pot publica si ei posturi pe acest blog daca doresc.

6. Nu se va tinea seama de diferentele mici dintre calvinisti (de genul escatologie, baptisti sau prezbiterieni, etc) si pe acest blog vor fi tratati toti in mod egal.

7. Se vor publica toate comentariile care indeplinesc aceste reguli, fie ca sunt de la calvinisti sau nu.

Scopul acestui blog este de a promova invataturile biblice cunoscute sub numele de „Doctrinele Harului” si toti cei care au intrebari sincere bazate pe Biblie sunt incurajati sa le puna si vom incerca atat cat avem lumina de la Domnul sa va raspundem. Nu este o necesitate sa deveniti Calvinisti sau Reformati ca sa nu tot folosesc acest cuvant, ci putem doar sa ne incurajam reciproc prin studiul Scripturii si sa incercam impreuna sa gasim care este adevarul continut de ea. Scopul site-ului, asa cum am mai spus, este sa ofere informatii despre comunitatea din Romania a celor care imbratiseaza aceste doctrine dragi noua, si sa ne incurajeze si sa ne zideasca reciproc discutand diverse aspecte ale acestor invataturi. Asta nu inseamna ca cei care au intrebari sincere si biblice despre calvinism nu pot participa, sau mai mult, chiar cei care au obiectii biblice contra calvinismului nu le pot discuta, daca au, asa cum am spus, un spirit RESPECTUOS, fara atacuri si jigniri de orice fel.

Acestea fiind spuse, in incheiere, vreau sa subliniez ca o data ce regulile au fost stabilite, voi bloca in mod consecvent orice mesaj care nu se inscrie in cadrul acesora, orice mesaj care lanseaza atacuri la persoana, care are un ton batjocoritor, si nu foloseste Biblia ca argument, ci se lanseaza in discutii care nu sunt la subiect.

Multumesc pentru intelgere, sper ca repetarea regulior sa nu fie deranjanta, dar as vrea sa ma asigur ca toata lumea a inteles!

Published in: on noiembrie 20, 2008 at 9:58 pm  Lasă un comentariu  

De ce atacati persoana si nu ideea?

Dupa mai multe comentarii care de fapt trageau in mine si nu in ceea ce eu sustin, m-am gandit sa rog pe toti cei ce au ceva de zis impotriva mea sa o faca aici, dar as prefera sa imi demonstreze ca ceea ce zic e gresit.

Daca il atracati pe Calvin si imi dovediti ca a fost un pacatos notoriu, asta nu distruge calvinsmul.

Deci va rog mult sa imi dovediti nu filozofic, nici stiintific, ci biblic, asa ca intre crestini ca doctrinele harului nu sunt adevarate si atunci eu am sa sterg blogul asta.

Am sa postez 2 comentarii aici ca sa intelegeti de ce am hotarat sa scriu pe acest subiect.

Astept raspunsurile voastre biblice si Fie ca Domnul sa fie glorificat de tot ceea ce va fi scris de catre participantii la aceste dezbateri.

Copile, ai multe de indreptat in ortografie. Apoi nu ar strica sa citesti cate ceva despre Calvin. Nu regasesc in cele citite nimic din spiritul reformei. Poate sunteti o secta care piratati numele lui Calvin si al Bisericii Reformate Calvine.
Mai cititi.

Multumesc pentru incurajare.
Am sa corectez greselile de ortografie si sper sa fiu mai atent pe viitor. In legatura cu Calvin ai dreptate as avea nevoie sa citesc mai mult si spiritul reformat, nu-mi este atat de familiar pe cat ar trebui. Nu ai putea sa ma ajuti pe mine si pe cei incepatori ca mine sa avem acces la mai multe resurse despre el si despre Reforma? Daca intradevar fac parte dintr-o astfel de secta acum te rog mult pentru dragostea fata de un suflet nemuritor care va sta o data inaintea lui Dumnezeu arata-ne calea cea buna si daca vrei sa postezi ceva si tu pe blogul asta esti invitatul meu.
Sa sti ca nu spun asta cu sarcasm si nu fac pe smeritul ca sa iti arat ce bun sunt eu. eu sunt intradevar asa cum ai spus un copil, dar cineva trebuie sa investeasca in noi ca sa ne putem dezvolta sanatos in credinta. Sau mai bine sa fim lasati pe mana armianistilor?
Deci te rog sa contribui si tu cum poti la raspandirea adevarului lui Dumnezeu in Romania.

Madalin


Stimabile, zici că vrei să-i uneşti pe calvinii din România? Succcccccccces ! De Michel Servetus ai auzit ? Poate ar trebui mai întîi să-l reconciliezi pe acesta cu Calvin. Personal, nu ţi-aş fi recomandat să te înscrii pe acest traiect al vieţii tale de credinţă, fiind sortit unor crunte dezamăgiri. Dar, fiind plin de zel nu ai primit sfaturile. Poate vine vremea cînd vei primi… Totuşi nu crezi că sînt cauze mai superioare pe care un adevărat credincios să le îmbrăţişeze ? În general lumea refuză să se mai numească cu numele cuiva, fie el şi lăudabilul teolog care a fost Jean Calvin, tu însă preferi să fii partizanul unei cauze teologice al cărei efect n-a făcut decît să dezbine şi să provoace interminabile dispute. Poate tinereţea ta e de vină !

Ai dreptate într-o singură privinţă. Şi anume că Biserica de azi este urgisită de arminianism. Dar în nici un caz nu-i ajută să devenim “calvinişti”… părerea mea.

Deci ? N-ai permis publicarea la ce ţi-am scris ultima oară. M-am semnat cu calvinlutherzwinglimelanchton, parcă, dacă ştii cine sînt… Deci, să înţeleg că calvinismul tău (cacofonie intenţionată!) este liber ? Haida de !

Ok, am permis acum publicarea comentariilor tale.
Imi cer scuze ca nu prea am timp de blogul acesta, dar sunt foarte ocupat in ultimul timp,
as vrea totusi sa raspund la cele spuse de dumneavoastra.
1. Stiu cine sunt reformatorii si am inteles aluziile pe care le faceti la lipsa mea de experienta, care este posibil sa fie foarte fondate, dar am totusi o intrebare: Pe care versete va bazati atitudinea de batjocura si de superioritate? Poate intradevar gresesc, desi nu va obositi sa imi demostrati asta, totusi asa credeti ca trebuie sa ma tratati? Biblia zice ca daca fratele tau greseste tu sa il indrepti cu dragoste si cu duhul blandetii.
2.Am auzit si de Servetus, dar probabil am auzit lucruri diferite. E foarte important de la cine auzim ceea ce auzim. Multi arunca astazi in carca lui Calvin inecarea lui Servetus, desi istoria spune o alta poveste (aici este o mostra de “istorie” in care un anonim care e atat de las incat isi modifica vocea ne spune ca de fapt Calvin nici nu a fost mantuit; http://www.youtube.com/watch?v=gSbyKv6OH9Q&feature=related .Daca genul asta de surse va inspira nu am ce spune. Daca nu, astept ceva surse acreditate despre istoria lui Servetus si Calvin. Si inca ceva: eu nu il apar pe Calvin ca om, ci cred ca adevarul biblic este condensat in aceste doctrine ale harului poreclite si „calvinism”.)
Dar cui ii mai pasa astazi de isorie?

2.”Poate ar trebui mai întîi să-l reconciliezi pe acesta cu Calvin.”
Ati spus la un moment dat ca ma identific cu numele lui Calvin. Dar sa stiti ca „Calvinism” este o porecla care nu se refera la urmasii lui Calvin (prezbiterienii), cat la un corp doctrinar ale carui baze au fost puse intradevar de catre Calvin, dar inainte de el Augistin le-a postulat, doar ca nu le-a aranjat in acest mod ordonat. De aceea Calvin il citeaza pe Augustin cel mai mult in Institulele sale. As vrea sa va amintesc ca acest corp doctrinar al calvinismului a aparut ca raspuns la cele 5 teze ale armianismului, pana si ordinea lor nu a fost aleasa de catre calvinisti, ci s-a pastrat pur si simplu ordinea celor 5 teze ale studentilor lui Arminius.
3. Aici http://www.youtube.com/watch?v=Kvibr3mNP94 o sa ascultati oameni mult mai pregatiti ca mine care, nu stiu cum se face, dar…( ” Personal, nu ţi-aş fi recomandat să te înscrii pe acest traiect al vieţii tale de credinţă, fiind sortit unor crunte dezamăgiri.”… )se pare ca ei nu au fost atat de bine sfatuiti ca mine.
4. “Totuşi nu crezi că sînt cauze mai superioare pe care un adevărat credincios să le îmbrăţişeze ?”
As vrea sa stiu ce e mai superior decat suveranitatea lui Dumnezeu? Ce este mai de pret decat slava Sa si decat onoarea pe care astazi umanismul o neaga?
As vrea serios sa imi spuneti o cauza superioara.
Imi framant mintea sa gasesc una superioara lui Dumnezeu, pentru ca, in fond, calvinismul despre asta e, despre El, doar despre El si nu lasa deloc spatiu pentru fiinta uracioasa si spurcata care este omul (Iov a zis asta nu eu… se pare ca nu era umanist:) )

O sa imi spuneti: „Evanghelizarea e o cauza superioara!”, si am sa va intreb ce motivatie ar trebui sa am in evanghelizare, sau mai concret am sa va intreb ce este aceasta Evanghelie pe care trebuie sa o zic? Trebuie sa ii pun pe oameni sa ridice maini ca sa fie mantuiti, sau sa ia o decizie pentru Isus, sau sa iasa in fata la locul magic unde se gaseste mantuirea? Pentru ca, daca voi predica ceea ce a spus Domnul Isus, eu le voi spune ca lucrul acesta este cu neputinta la om. Dar ce la om este cu neputinta la Dumnezeu este cu putinta. Deci ii voi indemna sa implore mila lui Dumnezeu.
Imi veti spune ca rugaciunea
este o alta cauza superioara, si eu voi intreba ce sa ma rog? Sa ma rog sa faca El ceea ce vreau eu, sau sa Il rog sa imi schimbe mintea ca sa pot sa inteleg ce vrea El si sa ma bucur in voia Sa? Voia Lui sau voia mea? Oare sa ma rog ca Domnul Isus in gradina?
As vrea sa imi spuneti un subiect asa de maret care sa nu fie afectat de teologia pe care o am sau o aveti. As vrea sa stiu care sunt aceste lucruri atat de marete si apoi, daca intradevar ele sunt asa, va promit ca le voi urmari atat cat Dumnezeu imi va da putere.
5.”În general lumea refuză să se mai numească cu numele cuiva, fie el şi lăudabilul teolog care a fost Jean Calvin, tu însă preferi să fii partizanul unei cauze teologice al cărei efect n-a făcut decît să dezbine şi să provoace interminabile dispute.”
In general pe mine nu ma intereseaza ce face lumea. Crestinismul nu a fost nicodata ‘cool’, cel putin nu adevaratul crestinism care cere moartea sinelui. Lumea e ceva ce Biblia ma invata sa nu iubesc si sa nu caut sa ma conformez chipului veacului ei, dar fie si asa, eu as vrea sa va spun din nou ca nu numele lui Calvin m-a facut pe mine calvinist. Eu am ajuns sa cred aceste doctrine ale harului citind Biblia si in timp ce studiam Ioan si Romani am ajuns sa cred ca acesta este adevarul biblic lasat de Domnul Isus si de apostolii Sai. Nu stiam pe vremea aia despre Calvin mai nimic si sincer nici astazi nu sunt un pasionat sau un fan, de fapt am citit doar o carte despre viata lui. Dar Calvin nu e calvinismul, e doar un om, iar eu nu il urmez pe el ci Biblia.
Exista o doctrina biblica a separarii, iar cuvantul “sfant” inseamna taiat, pus deoparte, separat, distinct. Pavel ne indeamna sa ne separam de cei ce in vremurile din urma voi fi iubitori de Sine (umanisti), iubitori de bani, laudarosi, trufasi….2 tmotei3:1-5
Poate intradevar aceasta doctrina a dezbinat, dar intrebarea este: ce anume a dezbinat, sau mai bine zis a separat? Pentru ca Reforma a separat biserica catolica datorita acestei doctrine. La fel cum in istorie vedem ca teologia Calvinista a avut un rod extraordinar cum ar fi marea trezire, in care Whitefield si Edwards au predicat cu putere aceste invataturi. Oare constitutia Americii care permite libertatea religioasa nu este si ea un rod al puritanilor care, desi nu in totalitate, erau in mare parte calvinisti, acordand totusi libertate religioasa celor care nu erau de aceeasi opinie religioasa cu ei. Pana si mormonii si martorii au libertate religioasa in America, datorita Constitutiei. Cautati acum sa vedeti cati din ‘parintii fondatori’ au fost calvinisti si apoi spuneti-mi cata dezbinare au facut ei! Cititi “Lumina si Glorie” si acolo avem o istorie a inceputurilor Americii.
Ce exact a dezbinat aceasta teologie? Spuneti ce a facut calvinismul curat si nu Hipercalvinismul.
Multi spun ca pe William Carey nu l-au lasat calvinistii sa plece in India fiindca spuneau ca daca Dumnezeu vrea sa ii salveze o va face si fara ajutorul lui, dar ei intentionat uita sa spuna ca William Carey era el insusi calvinist, iar acei oameni de fapt erau hipercalvinisti.

Iata totusi cativa anonimi care au fost sau inca sunt si ei calvinisti: http://www.adherents.com/largecom/fam_calvin.html

SF. Augustin
Calvin
Luther
Zwingli
Melanchton
Meno
John Bunyan
John Owen
David Livingstone
Rembrandt
Isac Newton
John Newton
Tyndale
C. J. Mahaney
Carl F. H. Henry
Charles Spurgeon
Don Carson
James Petigru Boyce
James White (theologian)
John F. MacArthur
John Gill (theologian)
John L. Dagg
John Piper (theologian)
Joshua Harris
Leonhard Euler
Martyn Lloyd-Jones
R. Albert Mohler, Jr.
Wayne Grudem
William Carey
Paul Washer

si cam intreaga Conventie Baptista de Sud din America

Ar trebui oare sa imi crape obrazul de rusine sa fiu pus in aceasi lista cu ei?
Probabil tineretea mea e de vina…

Domnul sa va binecuvanteze si sper ca atitudinea mea sa nu fie una de ingamfat, dar eu pur si simplu nu inteleg ce au oamenii impotriva acestor adevaruri biblice si de ce nu le abordeaza cu blandete.

P.S. „Ai dreptate într-o singură privinţă. Şi anume că Biserica de azi este urgisită de arminianism. Dar în nici un caz nu-i ajută să devenim “calvinişti”… părerea mea.” Ma bucur ca totusi am si eu o idee buna si ma bucur ca credeti ca armianismul din biserici nu e bun, dar daca nu ii ajuta in nici un caz sa devina calvinisti ce credeti ca ii va ajuta?

Parerea Dumneavoastra……………….           Conteaza!

Multumesc in Numele Domnului ca v-ati facut timp sa cititi ce am pus pe acest blog si sper sincer sa nu va fi jignit cu ceva (in caz ca am facut asta imi cer iertare) si sper sa imi scrieti in continuare.
Domnul sa ne ajute sa iubim adevarul Lui mai presus de orice si sa fim intre aceia din Apocalipsa despre care se spune ca au biruit prin Cuvantul Lui si prin Marturia lor.

Potoroaca Madalin

Sper sa va fie si voua de folos unele linkuri.

Published in: on noiembrie 19, 2008 at 1:03 am  Comments (3)